در سال گذشته؛ دستگیری ۲۱۳ متخلف شکار و صید در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان

در سال گذشته؛ دستگیری ۲۱۳ متخلف شکار و صید در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، مرتضی جمشیدیان اظهار داشت: محیط بانان  این استان سال گذشته در گشت و پایش های مستمر در مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست استان اصفهان، ۱۲۵ تخلف شکار را شناسایی و ۲۱۳متخلف شکار و صید را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه این متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند، ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در یک سال گذشته، ۴۵ مورد اقدام به شکار غیرمجاز را نیز متوقف کردند.

جمشیدیان افزود: از این متخلفان ۳۲ قبضه سلاح غیرمجاز، ۵۸ قبضه سلاح مجاز، پنج قبضه سلاح جنگی و یک هزار و ۶۷۱ انواع ادوات و وسایل شکار و صید کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به ۸۴ مورد صید غیرمجاز آبزیان در سال ۹۸، افزود: زنده گیری و شکار غیرمجاز پرندگان بیشترین موارد تخلف سال گذشته بود که ۳۳۷ پرنده شامل ۲۲۸ سهره طلایی، پنج بلدرچین و چهار کبک زنده گیری و در ۹۵ مورد انواع پرندگان شکار شدند.

وی افزود: شکار پستانداران با ۷۴ مورد نسبت به صید و شکار آبزیان و پرندگان در سال ۹۸ کمتر بوده است که شامل ۲۱ راس کَل، ۱۳ راس قوچ، ۱۹ راس آهو، هفت سر خرگوش، هفت راس بز، چهار راس گزار، دو راس میش و یک سرتشی است.

جمشیدیان اضافه کرد: سال ۹۸، ۹ مورد زنده گیری پستانداران از جمله سه سنجاب، سه خارپشت، یک راس آهو، یک راس میش و یک راس بز و یک مورد زنده گیری خزندگان( مار آبی) ثبت شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان به هشت مورد خرید و فروش زنده و غیر زنده حیات وحش از جمله پنج کبک، دو بال فلامینگو در یک سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: خرید و فروش حیات وحش ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد می کنیم. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات