رفع تصرف ۴.۵ هکتار از اراضی حفاظت شده صومعه‌سرا

رفع تصرف ۴.۵ هکتار از اراضی حفاظت شده صومعه‌سرا

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان گیلان، با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست  شهرستان صومعه سرا بیش از ۴.۵ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه سیاه درویشان و داخل پناهگاه حیات وحش سرخانکل که ۵ هزار اصله نهال و قلمه صنوبر در آن غرس شده بود رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه‌سرا با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین محیط زیست و جلوگیری از تصرفات غیرقانونی در مناطق چهارگانه، ماموران یگان حفاظت این شهرستان موفق شدند این اراضی را که شبانه توسط افراد سودجو و به منظور تصرف اراضی حاشیه رودخانه سیاه درویشان و پناهگاه حیات وحش سرخانکل درختکاری شده بود پاکسازی کنند.

علی‌اصغر آزاد افزود: هنوز شخص یا اشخاصی در این رابطه شناسایی یا دستگیر نشده اما در حال حاضر اراضی مذکور رفع تصرف شده و تحقیقات در زمینه شناسایی متخلفین ادامه دارد.

این گزارش می‌افزاید: برخی افراد سودجو برای تصرف اراضی اقدام به درختکاری، خشکاندن یا ساخت و ساز در حاشیه تالاب و محدوده مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست می‌کنند که این اعمال جرم تلقی شده و با متخلفین برخورد قضایی صورت می‌گیرد.



لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات