اولین نشست کمیته نظارتی 99 به شکل ویدئوکنفرانس  ...

اولین نشست کمیته نظارتی 99 به شکل ویدئوکنفرانس ...

اولین نشست کمیته نظارتی 99 به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد/ احتمال شکل گیری مجدد فعالیت های اقتصادی از 3 ماهه دوم سال

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احمد نوروزی در حاشیه برگزاری جلسه کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهد که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهارکرد: رعایت فاصله اجتماعی و کاهش حداکثری ارتباطات یکی از مهمترین راهکارها در بحث کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کروناست.

نوروزی افزود: تلاش میکنیم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نباید خللی در روند امور و کارهای شهروندان ایجاد نکند و باید در زمان مشخص رسیدگی و پاسخگویی شود.

وی در ادامه گفت: براساس همین رویکرد و نگاه، سازوکار برگزاری جلسات به شکل ویدئوکنفرانس روی سیستم‌های اتوماسیون اداری شورا وذ شهرداری فعال شده و نخستین جلسه کمیته نظارتی از طریق این سامانه امروز با کیفیت مطلوبی برگزار شد.

نوروزی تاکید کرد: تمامی اعضای کمیته نظارتی، شهردار منطقه، دبیر کمیته نظارتی و شهروند در این ویدئوکنفرانس حضور دارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد با بیان اینکه حفظ جان انسان‌ها و سلامت شهروندان باید در اولویت نخست تمامی فعالیت‌ها قرار گیرد، افزود: با رعایت تمام مسائل و نکات بهداشتی میتوان فعالیت‌های اجرایی را پیش برد.

وی خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا، کار و زندگی تعداد زیادی از شهروندان تحت‌الشعاع قرار گرفته و خانوارهای بسیاری، این روزها با مشکلات معیشتی روبرو هستند؛ خوشبختانه تعامل بین‌بخشی خوبی بین آستان قدس رضوی، کمیته امداد، سپاه پاسداران و شهرداری مشهد و دیگران شکل گرفته و 300 هزار بسته معیشتی ویژه خانواده‌های آسیب‌پذیر توزیع خواهد شد.

نوروزی در ادامه صحبت‌های خود به تشریح تمهیدات کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد برای دوران پسا کرونا پرداخت و گفت: این کمیسیون به اتفاق مدیران ذیربط شهرداری مشهد در حال پایش اقداماتی است که پس از این رکود شدید حاکم، وضعیت اقتصادی را فعال کند.

وی افزود: در این خصوص، مطالعات مختلفی در سطح کشور و دنیا انجام شده که سعی داریم جمع‌بندی مناسبی از مطالب مربوط به حوزه‌های شهری داشته باشیم و از آنها استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد با بیان اینکه برخی از این اقدامات همچون عدم دریافت اجاره‌بهاء از مستاجران شهرداری و بخشودگی عوارض صنفی و تجاری موقت صنوف آسیب دیده اجرایی شده است، تصریح کرد: 3 ماهه نخست سال 99 تحت تاثیر منفی کروناست و بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی کاهش جدی دارد.

نوروزی افزود: پس از 3 ماهه نخست امسال و کنترل کرونا، چشم‌انداز اقتصادی بهتری را میتوان متصور بود و مدیریت شهری نیز شرایط را برای تحقق این رونق، تسهیل خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات