آتش نشانان طی سال گذشته بیش از ۱۲ هزار عملیات انجام داده اند

آتش نشانان طی سال گذشته بیش از ۱۲ هزار عملیات انجام داده اند


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمد هادی قانع گفت: وظایف و خدمات سازمان آتش نشانی شیراز در قسمت عملیات به دو بخش اطفای حریق و امداد و نجات تقسیم می‌شود.
او ادامه داد: هر نوع آتش سوزی، محبوس شدن افراد زیر آوار ساختمان، حبس داخل آسانسور، خودرو‌های تصادفی، سقوط درختان، سقوط در چاه، کانال آب و رودخانه، رویارویی با گازگرفتگی، حوادث ناشی از سیل و آبگرفتگی، خطر ناشی از حضور یا حمله حیوانات وحشی و موذی، حوادث ناشی از لوازم خانگی، حلقه‌های فلزی، ریزش چاه ساختمان و سوختگی‌های ناشی از اسید‌ها از جمله حوادثی است که این سازمان توانایی و وظیفه پوشش آن‌ها را به عهده دارد.
قانع بیان کرد: پارسال در مجموع ۱۲هزار و ۶۶۲ مورد عملیات از سوی سازمان آتش نشانی شیراز صورت پذیرفته است که از این تعداد ۴هزار و ۵۹۶ مورد عملیات اطفا حریق، ۵هزار و ۲۷۰مورد حوادث امداد نجات و تعداد ۲ هزار و ۷۹۶ مورد مربوط به حوادث امداد حیات وحش است.
او گفت: علاوه بر عملیات‌های انجام شده سازمان آتش نشانی در بخش ایمنی و آموزش نیز فعالیت‌های شایان توجهی انجام شده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: واحد پیشگیری از حریق و حوادث سازمان با طراحی و اعمال روش‌های ایمنی، تلاش می‌کند تا در ساخت و ساز‌ها و همچینن بهره برداری از ابنیه احداث شده در سطح شهر حداکثر ایمنی رعایت شود و جامعه به سوی ایمنی بیشتر حرکت کند.
او همچنین تصریح کرد: در همین رابطه، علاوه بر برگزاری دومین جشنواره بزرگ شهر ایمن با محوریت مجتمع‌های مسکونی، طی پارسال تعداد ۷ هزار بازدید از اماکن اداری، تجاری و مجتمع‌های مسکونی با کمک آتش نشانان داوطلب توسط سازمان اتش نشانی انجام شده است که در مجموع ۱۶۴ مورد اخطار نا ایمنی صادر شده است که شامل مجتمع‌های تجاری ۹۵ مورد، مجتمع‌های اقامتی ۳۱ مورد و جایگاه‌های سوخت ۳۸ مورد است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: پارسال در بحث آموزش‌های درون سازمانی نیز علاوه بر برگزاری همایش‌ها و سمینار‌های ملی نظیر همایش ملی لجستیک و رفتار شناسی حریق، سازمان موفق شد ۲۱ هزار و ۶۷۶ نفر ساعت دوره آموزشی را برای پرسنل خود برگزار کند.
او افزود: در مجموع این دوره‌ها کارکنان سازمان به مدت ۶۴۱ ساعت آموزش‌های لازم در زمینه نحوه رویارویی با حوادث مختلف را فرا گرفتند و این مهم در سال ۹۹ به جد در دستور کار سازمان آتش نشانی است و در زمینه آموزش‌های برون سازمانی در مجموع ۷ هزار و ۸۰۹ نفر از سوی سازمان آتش نشانی تحت آموزش قرار گرفتند.
قانع اظهار کرد: با توجه به استقبال موسسات، شرکت‌ها و نهاد‌ها و درخواست برگزاری دوره آموزشی از سوی مراکز امدادی، آموزش عالی و ادارات به این سازمان، به تدریج در سال جدید در صدد برگزاری این دوره‌ها هستیم.
قانع همچنین درخصوص کارشناسی ایمنی ابنیه که یکی از وظایف مهم سازمان درباره تامین ایمنی شهروندان است، افزود: در سال ۱۳۹۸ کارشناسان سازمان آتش نشانی در مجموع ۳ هزار ۹۴۰ صدور پایان کار، عدم خلاف استعلام و پروانه ساختمانی را انجام داده اند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بیان کرد: اصل مهم در جلوگیری از حوادث پیشگیری و رعایت موارد ایمنی است که با در نظر گرفتن و اهمیت آن امیدواریم شاهد کمترین آمار حوادث در سال جدید باشیم.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات