قدردان همراهی‌ها و تعامل سازنده شورای پنجم هستیم/  ...

قدردان همراهی‌ها و تعامل سازنده شورای پنجم هستیم/ ...

قدردان همراهی‌ها و تعامل سازنده شورای پنجم هستیم/ ارتش، همچون گذشته در کنار مردم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، امیر سرتیپ دوم رضا آذریان که به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی در جلسه علنی شورای شهر مشهدمقدس حضور پیدا کرده بود، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، اظهارکرد: 29 فرودین‌ماه را به خانواده بزرگ ارتش تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی را عهده‌دار بود و با تدابیر رهبری در کنار مردم و علماء به پیروزی رسید، گفت: در این راه نیروهای ارزشمندی به مقام رفیع شهادت نائل آمدند؛ از جمله آنها میتوان به شهید چمران، شهید صیادشیرازی، شهید کلاهدوز، شهید فکوری، شهید قرنی و ... اشاره کرد.

آذریان افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از گروه‌های ضدانقلاب و معاندین بدنبال براندازی و ازبین بردن ارتش بودند و با هجمه‌های گروهک های ضدانقلاب روبرو شدیم.

فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش در ادامه به تدبیر مومنانه و بسیار خوب امام راحل در نامگذاری 29 فروردین‌ماه، به نام روز «ارتش و نیروی زمینی» اشاره داشت و گفت: هرساله ارتش در این روز با سازوبرگ نظامی به میدان می‌آید و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی اعلام می‌کند.

آذریان خاطرنشان کرد: چند روز پس از انتصاب سپهبد قرنی به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش، شاهد به شهادت رسیدن این مجاهد تلاش‌گر و شجاع بودیم، که نشان از عداوت دشمنان با ارتش بود.

وی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی پیوسته گوش به فرمان امام بود، گفت: در شرایطی که از آمادگی کامل برخوردار نبودیم، در زمان شروع جنگ تحمیلی، ارتش جزو اولین یگان‌هایی بود که در خط مقدم مبارزه با دشمن قرار گرفت و در روز دوم جنگ، 140 فروند هواپیمای ما در آسمان عراق به پرواز درآمد.

آذریان تاکید کرد: اگر امروز دشمن تعرضی به خاک ما نمی‌کند، به رشادت‌های ارتش و نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس برمی‌گردد.

فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران هیچگاه قطع نمی‌شود، گفت: براساس همین امر، پیوسته باید بنیه دفاعی خود را قوی کنیم و نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش به این مهم باورمند هستند.

آذریان گفت: در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ما وضع شده، ارتش جمهوری اسلامی با استفاده از تجهیزات تولیدی داخلی، رزمایش های بسیار بزرگی انجام داده و از دیگر دستاوردها میتوان به اورهال بالگردها، ساخت سامانه‌های موشکی، ساخت هواپیما، ساخت سامانه های موشکی، ناوشک، ناوچه، زیردریایی و ... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه قرارگاه شمال شرق در 6 استان فعال است و 700 کیلومتر مرز داریم که اجازه پیش آمدن کوچکترین مشکلی در این نواحی را نمی‌دهیم، تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات، ارتش در بحران‌های مختلف همچون سیل، زلزله، کرونا و ... در کنار مردم بوده و هست.

فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش در بخش پایانی صحبت‌های خود از همراهی شورای شهر مشهد و مدیریت شهری تقدیر و تشکر کرد و افزود: شورای پنجم و مدیریت شهری برآمده از این شورا، خدمات بسیار خوبی را به مردم عرضه کرده و درد و مشکلات شهروندان را به خوبی می‌داند.

آذریان با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد در بحث‌های مختلف فرهنگی، عمرانی و ... در کنار ارتش بوده است، گفت: شهردار محترم نیز به خوبی همراهی و تعامل داشته که قدردان آن هستیم.

وی افزود: بدون شک این اقدامات ارزنده و خوب شورای شهر مشهد در سال 99 هم تداوم خواهد داشت و ارتش نیز برای خدمت به زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی در کنار مدیریت شهری خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات