لایروبی ۱۵ هزار متر مربع از رودخانه حبله رود در شهرستان فیروزکوه...

مدیر امور منابع آب فیروزکوه از لایروبی ۱۵ هزار متر مربع از رودخانه حبله رود در شهرستان فیروزکوه در نیمه اول فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "وحید مرادی نسب" با بیان این مطلب اظهار کرد: این امور از ابتدای سال جاری و در ایام کشیک تعطیلات نوروزی با تقویت عوامل نیروهای گشت و بازرسی و به کارگیری حداکثر پتانسیل به صورت مستمر و روزانه مشغول گشت زنی و پایش نقاط حادثه خیز و بحرانی بوده است.

وی با بیان اینکه در این دوره زمانی لایروبی ۱.۵ کیلومتر از رودخانه حبله رود نیز با استفاده از ماشین آلات مربوطه انجام شده است، تصریح کرد: انجام این عملیات موجب پایین آمدن سطح آب رودخانه حبله رود،کاهش خطر سیل زدگی اراضی حاشیه رودخانه و نیز افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه شده است.

مرادی نسب همچنین در ادامه شناسایی نقاط حادثه و پرخطر شهرستان را از جمله اقدامات این امور در تعطیلات نوروز عنوان کرد و گفت:  بازدید از رودخانه های تنگه جوری روستای آتشان، تنگه هریاج، تنگه اشرف آباد، مسیل سنگ قرمز سرخ، پیرتنگه روستای انزها و تنگه پیده یک روستای اندریه نیز توسط اکیپ گشت و بازرسی انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها رصد و پایش رودخانه ها را از اولویت های کاری این امور دانست و تصریح کرد: همچون سال گذشته رصد و پایش رودخانه هایی همچون ساواشی،گورسفید، نمرود، فرح رود، حبله رود، شهرآباد و قزقن چای  نیز توسط اکیپ گشت و بازرسی عملیاتی گردید.

مرادی نسب با تاکید بر اینکه بر اساس وظایف قانونی این امور بطور مستمر بر رودخانه های شهرستان نظارت دارد و با هرگونه تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها و مسیل با شدت برخورد می شود، افزود: در نیمه اول فروردین ماه گشت زنی و بازدید از رودخانه های حبله رود (حدفاصل روستای فرح آباد تا محمودآباد)، کلفور، سیاده (حدفاصل روستای سیاده  تا روستای گور سفید)، دوبلوک (حدفاصل روستای لزور-اندریه تا روستای زرمان) و پشت کوه (حدفاصل روستای کتالان-امیریه-طارس تا شهرآباد) توسط گروه گشت و بازرسی در راستای  تصرفات و جلوگیری از حفرچاه غیرمجاز انجام شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات