تشریح بخشی ازاقدامات محیط زیست کهگیلویه و بویراحمددر پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ،سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان , صبح دوشنبه ۲۵ فروردین ماه ۹۹ ضمن ارائه گزارش مختصری از اهم اقدامات این اداره کل در پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا گفت: ارائه برنامه های آموزشی و تکیه بر اقدامات پیشگیرانه برای قطع زنجیره این ویروس , مهم ترین راه  برای مبارزه با کرونا  به شمار می رود.

براساس این گزارش ، هاشمی تشکیل ستاد پدافندی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را نحستین اقدام این اداره کل بیان نمود و گفت : درهمان روزهای نخست با هدف اتحاد ، ارائه پیشنهادها و راهکارهای موثر در پیشگیری مقابله با این ویروس، ستاد پدافندی دراین اداره کل تشکیل شد.

وی گفت : ارائه برنامه های آموزشی و تکیه بر اقدامات یشگیرانه ای که این ستاد ارائه می کرد به تماکی ادارات شهرستانی و پاسگاه ها ارسال و لازم الا اجرا بود .

هاشمی تصریح کرد : تهیه پکیج کامل مواد ضدغفونی کننده و توزیع آن بین کارکنان ،حذف دستگاه انگشت حضور و غیاب از جمله اقدامات مصوب و اجرا شده دیگر این ستاد بود .

هاشمی ضدعفونی کردن اتاق ها , سالن ها، راه روهای ادارات شهرستانی ، پاسگاه های محیط بانی و اداره کل را با هماهنگی سپاه فتح استان طی چندین نوبت  از دیگر اقدامات این اداره کل در مبارزه با این ویروس برشمرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه وبویراحمد، اجرای دقیق دستورالعل ها ، موارد آموزشی و تعدیل نیرها به یک سوم  و یک دوم با اولویت افراد مسن و دارای شرایط خاص و  نیز تعطیلی آبدارخانه ها را بخش دیگری از این اقداما ت برشمرد .

وی گفت : ضمن ارسال دستورالعمل های نظارت بر دفع صحیح پسماندهای پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  با تمامی بیمارستانها و مراکز درمانی مکاتبه و تاکید شده است بر دفع صحیح پسماندهای ویژه پزشکی کرونایی نظارت ویژه و جدی صورت گیرد.

هاشمی در پایان با اشاره به تقدیر کارکنان حفاظت محیط زیست استان از پرسنل خدوم بیمارستان شهید جلیل یاسوج درخط مقدم مبارزه با این ویروس گفت : این اداره کل دراین مدت نظارت جدی و شبانه روزی بر دفن پسماندهای ویژه داشته است .

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات