رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز: مشکلات پروژه فیبر نوری شیراز را پیگیری می‌کنیم

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز: مشکلات پروژه فیبر نوری شیراز را پیگیری می‌کنیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «لیلا دودمان» در بیست و یکمین جلسه کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور اعضا و جمعی از مدیران شهرداری تشکیل شد، اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری جلسات با شهردار، شهرداران مناطق، معاونت عمرانی و شورای ترافیک انجام خواهد گرفت تا مشکلات موجود در پروژه فیبر نوری حل و فصل شود.

وی اضافه کرد: گزارش پروژه فیبر نوری هر هفته توسط ایرانسل و شهرداری به کمیسیون ارایه می‌شود تا مشکلات موجود و عدم حفاری‌ها بررسی و بیان شود.

او با اشاره به بررسی لایحه مربوط به پیوست فنی فیبر ‌نوری و قرارداد آن تاکید کرد: مقرر شد لایحه مربوط به پیوست فنی فیبر ‌نوری مورد بررسی دقیق نماینده سرمایه‌گذاری، ریاست سازمان فاوا و نماینده کمیسیون قرار گرفته و نقطه نظرات مربوط به رفع ابهامات موجود به کمیسیون اعلام شود.

وی یکی از الزامات توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح ملی را تبیین اهداف کلان جهت تامین نیازهای رفاهی، اقتصادی و مدیریتی جامعه عنوان کرد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: مدیریت بحران، حل چالش‌های مدیریتی و ترافیکی شهرها و ایجاد بسترهای مناسب جهت امنیت انتقال اطلاعات از جمله محورهایی است که در تبیین اهداف میان مدت، بلند مدت و استفاده از فناوری‌های نوین مورد توجه دست‌اندرکاران است.

دودمان با تاکید بر اینکه یکی از کاربردهای شهر هوشمند ارتقا کیفیت عملکرد و تعامل خدمات شهری است، تصریح کرد: کاهش هزینه‌ها، مصرف منابع و بهبود ارتباطات بین شهروندان و دولت در تعامل با ذینفعان بخش‌های مختلف توسعه خدمات از جمله بانک‌ها، شهرداری‌ها، اپراتورهای تلفن همراه، خدمات درمانی، خدمات مدیریت شهری و ... است که باید مورد تاکید قرار گیرد.

او گفت: به واسطه گستره فناوری‌هایی که در چهارچوب شهر هوشمند پیاده‌سازی خواهند شد، اصلی‌ترین ابزار ایجاد و گسترش شهر هوشمند در راستای فناوری، ایجاد و بسترسازی زیرساخت پرسرعت و امن آن است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی در موضوعات زیرساختی به ویژه پروژه‌های نصب فیبر نوری در شهرداری شیراز صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: در این راستا شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با مشارکت شهرداری، اقدام به ایجاد زیرساخت فیبر نوری در شیراز کرده که کمک شایانی به شکل گیری شهر هوشمند خواهد کرد.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات