تشکیل اتاق فکر صنعت ساختمان ایران

تشکیل اتاق فکر صنعت ساختمان ایران

http://www.bananews.ir/اولین گردهمایی و شورای هم اندیشی صنعت ساختمان کشور با حضور بیش از ۴۰ تشکل تاثیرگذار و ۷ بخش توسعه دهندگان صنعت ساختمان کشور (Developers) در تهران تشکیل می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ،در این رویداد ملی، با هدف تجمیع قوای صنعت ساختمان و ایجاد رویکرد علمی در بخش ،مقرر است نمایندگان عالی انجمن ها، کانون‌ها، اتحادیه ها و شوراهای صنعت ساختمان ایران در کنار مسئولان دولتی،اولین هم اندیشی جامع این حوزه را شکل دهند.

بر این اساس،هم اندیشی مذکور با رویکردعلمی و صنفی، برای رفع مشکلات کنونی انبوه سازان ایران تشکیل و با بهره گیری از روش طوفان فکری به دنبال ارائه دیدگاه های تازه در این بخش خواهد بود.

علاوه بر این اتاق فکر صنعت ساختمان ایران در این هم اندیشی ارتقاء کمی و کیفی ساخت و ساز ،کاهش قیمت تمام شده همراه با افزایش تیراژ را با راهکارهای بلند مدت توسعه بخش مد نظر خواهد داشت.

بر این اساس مقرر است اتاق فکر صنعت ساختمان در اولین همایش "توسعه دهندگان پروژه های مسکن و ساختمان ایران" (۳۱ شهریور الی ۱مهر) در محل هتل المپیک با حضور جمعی از مقامات و مسئولین وزارت راه و شهرسازی ،وزارت کشور و ،مجلس و اساتید دانشگاهی برگزار شود.

تطبیق سیاست گذاری های انجام شده صنعت ساختمان (درسند چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه پنجم توسعه کشور) با ظرفیت ها و قابلیت های صنعت و ایجاد راهکار برای برون رفت از وضعیت فعلی از اهداف برگزاری هم اندیشی و اتاق فکر صنعت ساختمان کشور خواهد بود،چرا که نبود انسجام و هماهنگی میان تشکل های صنوف ساختمان و جدایی سازمان های تاثیر گذار ایجاد هماهنگی در این حوزه را ضروری و حیاتی ساخته است.

ایجاد هماهنگی در سیاست های توسعه ای ،زمینه سازی برای تحولات تازه در این بخش و رشد ساخت و ساز با محوریت توسعه دهندگان مسکن از اهداف کلی برگزاری همایش و توجه به اتاق فکر و هم اندیشی مذکور خواهد بود. حضور مقاماتی از وزارت راه و شهر سازی،وزارت کشور،مجلس شورای اسلامی،مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی،وزرای سابق مسکن،شهرداران کل کشور ،اساتید دانشگاهی و صاحب نظران مطرح صنعت ساختمان در این رویداد ملی باعث افزایش ارزش خروجی این رویداد علمی خواهد شد. همچنین توسعه دهندگان صنعت ساختمان کشور (Developers) نیز در ۷ حوزه اراضی، ،شهری،املاک و مستغلات،زیربنایی،مشارکتی ،سبز و زیر گروه در این همایش به ارائه راهکار و گفتمان خواهند پرداخت.

 

    نظرات