راه‌اندازی مؤسسه رده‌بندی بین‌المللی برای توسعه صنعت دریائی کشور

راه‌اندازی مؤسسه رده‌بندی بین‌المللی برای توسعه صنعت دریائی کشور

http://www.bananews.ir/معاون فنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم راه‌اندازی موسسه رده‌بندی بین‌المللی گفت: فعالیت چنین مؤسساتی به قدری برای حیات صنعت مهم است که عدم وجود آنها می‌تواند فعالیت صنایع دریایی کشور را تا حدی مختل کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، قاسم نبی‌پور در نشست "بررسی جایگاه موسسات رده‌بندی در خودکفایی و توسعه فنی و کیفی دریامحور کشور"، اظهار داشت: موضوع تحریم‌های ویژه صنایع کشور پس از انقلاب اسلامی ایران از سوی استکبار جهانی مطرح شد اما محاصره دریایی ایران از سه سال گذشته در بخش کشتیرانی شدت گرفت.

وی ادامه داد: پس از این محاصره دریایی پیش‌بینی می‌شد با وجود تفکرات غیر انسانی استکبار جهانی، محدودیت‌های زیادی برای ناوگان کشتیرانی کشور ایجاد شود، که این امر محقق شد و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفت کش تحت تحریم‌ها قرار گرفتند.

معاون فنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دولت‌های که مدعی بحث ایمنی دریا، حمایت از جان انسان‌ها و جلوگیری از آلودگی‌ محیط زیست بودند و ادعای پشتیبانی از مهمترین کنوانسیون‌های بین‌المللی را داشتند، در سه سال اخیر در حوزه دریایی خود به قوانین اهمیت ندادند و به طور ناگهانی و در طول یک شبانه روز ۱۰ فروند کشتی را از بیمه خارج کردند.

نبی‌پور خاطر نشان کرد: با تدابیر ویژه متخصصان داخلی این صنعت و یاری خداوند، صنعت دریایی کشور توانست از تحریم‌های ‌تا حدی خارج شود و به ادامه فعالیت خود بپردازد.

معاون فنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بیداری ایرانیان همیشه مشکلات پیش رو را برطرف می‌کند، به کم رنگی تحریم‌ها درعرصه دریایی کشور اشاره کرد و افزود: عدم وجود یک موسسه رده‌بندی می‌تواند صنایع دریایی کشور را فلج کند و به دنبال آن این صنایع دریایی نمی‌تواند طبق قوانین و الزامات حرکت کند.

* لزوم راه‌اندازی موسسه رده‌بندی بین‌المللی

نبی‌پور با اشاره به اینکه بیمه کشتی‌ها از قرن ۱۸ میلادی باب شد، اظهار داشت: در آن زمان شرکتی دریایی تضامینی به صاحبان کشتی‌ها می‌داد تا از نظر ضرر و زیان مشکل خاصی نداشته باشند.

معاون فنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید براینکه موسسات رده‌بندی جزئی از صنعت دریایی کشور محسوب می‌شوند، اظهار داشت:‌ اگر موسسات رده‌بندی فعالیت خود را کاهش دهند قطعاً‌ تمامی شرکت‌های کشتیرانی با مشکل مواجه خواهند شد.

نبی‌پور با اشاره به اینکه ساختار موسسه ایرانیان استاندارد است و اساسنامه موثری دارد، تصریح کرد: تا چندی پیش سازمان بنادر و دریانوردی در بحث موسسات رده‌بندی انحصار داشت اما هم اکنون تمامی محدودیت‌ها برطرف شده است و این سازمان در بحث توسعه فعالیت‌های موسسات رده‌بندی همکاری مطلوبی دارد.

معاون فنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین بر لزوم راه‌اندازی موسسه رده‌بندی بین‌المللی تاکید کرد.

 

 

    نظرات