دلیل قرمز شدن آب رودخانه نمچ در ساردوئیه استان کرمان مشخص شد

دلیل قرمز شدن آب رودخانه نمچ در ساردوئیه استان کرمان مشخص شد

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کرمان رودخانه نمچ از توابع بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت در استان کرمان و در ۲ کیلومتری شمال مرکز بخش(درب بهشت) در مسیر جاده ساردوئیه به راین واقع است.

رنگ آب در این رودخانه به مدت نزدیک به دوساعت قرمز رنگ بوده که دلیل آن آب شدن برف از کوه های بالا دست بوده که دارای رگه های رسی قرمز رنگ هستند.

داریوش غفاری معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در این خصوص افزود: طی بررسی های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان مردم نواحی اطراف رودخانه هر ساله شاهد این رویداد در این فصل بدلیل آب شدن برفها از روی رگه های قرمز رنگ و سرازیر شدن در رودخانه مذکور بوده اند.

غفاری خاطر نشان کرد که: پس از بارندگی‌های اخیر در جنوب استان کرمان، آب این رودخانه به دلیل شستن رسوبات رنگی مسیل که بیشتر از جنس اکسید آهن هستند به رنگ بنفش متمایل به قرمز در  آمد.

لازم به یادآوری است که در این منطقه تپه های خاکی به رنگ قرمز تیره رنگ با ساختمان بسیار سست و دانه بندی رس وجود دارد که اکثرا دارای ترکیبات آهن هستند. از این خاک در گذشته برای آجر پزی سنتی استفاده می شده است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات