بازدید مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل از عملیات اجرایی تکمیل...

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل عصر امروز بیست و ششم فروردین ماه از عملیات اجرایی و پیشرفت پروژه تکمیل احداث سیفون قره سو شبکه آبیاری سبلان واقع در شهرستان مشگین شهر بازدید کرد.

در این بازدید که مدیر دفتر طرح های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل، مسئولان بخش ارشق شهرستان مشگین شهر و نماینده مجری شبکه آبیاری و زهکشی سبلان نیز حضور داشتند، مهندس عباس جنگی مرنی نسبت به تسریع اتمام عملیات اجرایی پروژه احداث سیفون قره سو شبکه آبیاری و زهکشی سبلان جهت انتقال آب کشاورزی از سد مخزنی سبلان به اراضی کشاورزی روستاهای در بخش ارشق شهرستان مشگین شهر تاکید کرد .

مهندس جنگی مرنی همچنین با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای تامین مالی احداث شبکه آبیاری سبلان عنوان کرد: باید با برنامه ریزی و پیگیری، نسبت به تامین مالی تکمیل احداث شبکه آبیاری و زهکشی سبلان از جمله سیفون قره سو، جهت بهره مندی اراضی محدوده طرح شبکه آبیاری و زهکشی سبلان، از منابع آب سد مخزنی سبلان در شهرستان مشگین شهر اقدام شود و بهره برداری از بخش وسیعی از اراضی تحت پوشش شبکه شروع گردد .

وی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط اقلیمی استان اردبیل، فرصت زمانی برای انجام عملیات عمرانی طرح ها در اغلب مناطق کم است، بر شروع فعالیت های اجرایی در کارگاه های عمرانی اکثر طرحهای توسعه شرکت آب منطقه ای اردبیل با لحاظ دستورالعمل های بهداشتی، تاکید کرد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: پیگیری و اقدام لازم برای تخصیص منابع مالی لازم از محل فاینانس داخلی و مشارکت مالی بانک توسعه تعاون برای احداث شبکه آبیاری سبلان شده است تا در زمان مقرر پروژه را به بهره برداری برسانیم .

نماینده مجری طرح شبکه آبیاری و زهکشی سبلان نیز در این بازدید گفت: اجرای سیفون قره سو در شبکه آبیاری سبلان را از بخش های ساختار فیزیکی مهم و اصلی این شبکه  است .

مهندس علیرضا معتمدی افزود: با تکمیل سیفون قره سو شبکه آبیاری سبلان، آبرسانی از سد سبلان به اراضی واقع در بخش ارشق شهرستان مشگین شهر نیز امکان پذیر خواهد شد .

مهندس معتمدی تصریح کرد: کل اراضی شبکه آبیاری و زهکشی سبلان بالغ بر 5 هزار و 600 هکتار می باشد و با تکمیل عملیات احداث سیفون قره سو، اراضی شمال رودخانه قره سو در بخش ارشق نیز از این شبکه آبیاری تامین آب می شوند .

ظاهر نوری، بخشدار ارشق نیز با اعلام قدردانی مسئولان منطقه و شهرستان از اجرای عملیات تکمیل احداث سیفون قره سو و آبرسانی به منطقه ارشق، اظهار امیدواری کرد با تکمیل به موقع این پروژه شاهد پوشش بخشی از اراضی روستاهای بخش ارشق و به تبع آن رشد و شکوفایی بخش کشاورزی خواهیم بود و بر تکمیل احداث و بهره برداری کانال خروجی سیفون فوق در آینده تاکید کرد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات