توزیع دستکش و ماسک بین رانندگان تاکسی درون شهری

توزیع دستکش و ماسک بین رانندگان تاکسی درون شهری


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مجتبی زوربخش از ضدعفونی کردن تاکسی‌های درون شهری شیراز در برابر ویروس کرونا خبرداد و گفت: از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده شده است.
زوربخش ادامه داد: همچنین با توزیع محلول‌های ضدعفونی، آموزش‌های تخصصی لازم درباره نحوه ضدعفونی تاکسی و تهیه محلول گندزدایی به تاکسی‌رانان ارائه و روزانه تاکسی‌های آن‌ها ضدعفونی می‌شود.
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی تماسی زیادی با محیط اطراف و ارتباط زیاد با مردم هستند و خطر بیشتری آن‌ها را تهدید می‌کند، تصریح کرد: برای پیشگیری از بیماری کرونا دستکش و ماسک بین رانندگان خطوط درون شهری توزیع می‌شود.
زوربخش بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها تاکید کرد و گفت: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی، رانندگان تاکسی موظف هستند در تمامی خطوط تاکسی‌رانی، بیش از ۲ نفر در صندلی عقب سوار نکنند.
وی با بیان اینکه بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سهم انتقال ویروس کرونا در سیستم حمل و نقل عمومی سهمی بالغ بر ۲۶ درصد بوده است که سهم قابل توجه‌ای است، گفت: در حال حاضر هیچ دستور العمل و برنامه‌ای درباره فعالیت مجدد اتوبوس و مترو در کلانشهر شیراز تا زمانی که چرخه انتقال این بیماری شکسته شود، نخواهیم داشت.
زوربخش بیان کرد: به رانندگان توصیه شده که برای دریافت کرایه به صورت غیر نقدی، از طریق کارت‌های اعتباری و یا اپلیکیشن‌هایی که تعریف شده و بخشی هم اجرا شده است استفاده کنند.
با اشاره به اینکه تمامی معابر شهری شهرستان شیراز برای نظارت و ثبت تخلفات رانندگی به دوربین‌های نظارتی هوشمند مجهز هستند، اظهار داشت: در روزهای کرونایی رصد از طریق دوربین‌ها با حساسیت بیشتری کنترل می‌شود و رانندگان فریب خلوتی بعضی روزهای خیابان‌ها را نخورند.
وی از رصد خیابان‌های شهر توسط سامانه‌های هوشمند خبر داد و گفت: مدیریت و نظارت بر تردد خودروها  و ترافیک در کلانشهر شیراز در این دوران به‌صورت آنلاین رصد و پایش می‌شود. این سامانه‌ها به راحتی قادر به شمارش تردد و خواندن پلاک خودروها‌ هستند و از امکان تفکیک پلاک‌ به ویژه در مبادی شهرها برخوردارند.
زوربخش گفت: خودروهای متوقف‌شده در محورهای پرترافیک و پرسرعت از جمله پارک حاشیه‌ای پیاده راه سلامت و بلوار شهید چمران و دیگر معابر از طریق سامانه‌های هوشمند نظارتی پایش می‌شوند.
وی گفت: همچنین با رانندگان خودروهایی که در خلوتی خیابان‌ها سرعت‌های غیر متعارف و حرکات نمایشی انجام می‌دهند شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.
زوربخش بیان کرد: سامانه‌های هوشمند نظارت تصویری و تجهیزات ترافیکی مرکز کنترل ترافیک به‌صورت ۲۴ ساعته فعال و پایش شهری را از منظر دوربین‌ها انجام می‌دهند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات