تدوین طرح جامعه حمل و نقل ایران ، پس از ۱۸ سال

تدوین طرح جامعه حمل و نقل ایران ، پس از ۱۸ سال

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از ۱۸ سال طرح جامعه حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران تا خردادماه سال آینده تدوین می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد صبح امروز در دیدار با امام جمعه بوشهر با اشاره به فعالیت این وزراتخانه در بخش مسکن اظهار داشت: طرح مسکن مهر را بازگشت به گفتمان امام می‌دانیم و دولت در این زمینه کار انقلابی انجام داده و امیدواریم روند ساخت واحدهای مسکونی تصریح شود.

وی افزود: دولت در سالهای ۸۹ و ۹۰ دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در دست ساخت دارد و منابع اعتباری آنها ۵۰ هزار میلیارد تومان است که ۲۰ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وزیر راه و شهرداری اظهار داشت: ۱۲۷ بیمارستان در دست ساخت داریم که امسال ۵۴ بیمارستان آن به بهره‌برداری می‌رسد.

نیکزاد اضافه کرد: از این تعداد بیمارستانها ۳ بیمارستان در سمنان، قزوین و دامغان از تعهدات سفر رهبری بوده که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نیکزاد گفت: قبل از دولت نهم یک درصد سخت و ساز صنعتی در کشور انجام شده بود اما هم اکنون رقم به ۲۸ درصد رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: به معنای واقعی با بخش خصوصی منافع ملی را در نظر گرفته‌ایم و تعامل خوبی برقرار شده است.

وی با بیان اینکه ۴ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی داریم گفت: سالانه ۷۰۰ میلیارد پروژه در بنادر کشور اجرا می‌شود و در یک رقابت تنگاتنگ با دنیا قرار داریم.

نیکزاد اضافه کرد: اگر شمال به جنوب و شرق و غرب را به وسیله راه‌آهن بتوانیم به هم متصل کنیم کار بزرگی انجام شده و ارتباط با نقاط مختلف دنیا تسهیل می‌شود.

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس، وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: مجلس و دولت حمایت‌های خوبی کرده بطوری که ۴ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب، ۱۵۰۰ میلیارد تومان واگذاری سهام و اختیار فروش اموال برای اجرای این پروژه مهم به وزارت راه و شهرسازی داده شده است.

وی در ارتباط با قطار سریع‌السیر تهران و مشهد گفت: برای اجرای این پروژه ۲۳ میلیارد تومان اعتبار باید هزینه کنیم و با بخش‌های مختلف بخش خصوصی پیگیر این کار هستیم.

 

 

    نظرات