بحران کم آبی در هرمزگان

بحران کم آبی در هرمزگان

http://www.bananews.ir/معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با توجه به کاهش شدید منابع آب زیر زمینی در هرمزگان و تداوم خشکسالی توجه جدی به مدیریت مصرف آب ضروری است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی آبفای هرمزگان، مهدی عباسی اظهار داشت: شیرین‌سازی آب دریا به عنوان منبع جدید تامین آب شرب در استان از راه‌های مبارزه با مشکلات کم آبی در استان است.

وی افزود: در حال حاضر تنها ۲۹ درصد از آب شر ب هرمزگان از طریق شیرین‌سازی آب دریا تامین می‌شود.

به گفته معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب هرمزگان با توجه به تداوم خشکسالی و افت شدید منابع آب زیر زمینی و همچنین کاهش کمی و کیفی وضعیت آب این منابع، شیرین‌سازی آب دریا یکی از برنامه‌های مهم معاونت بهره‌برداری آبفای هرمزگان است.

عباسی با اشاره به اینکه با توجه به استمرار خشکسالی باید به تامین بخشی از نیاز آبی استان از طریق شیرین‌سازی آب دریا روی آورد، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا افق ۱۴۰۰ تامین نیاز آبی استان از ۲۹ درصد به ۵۰ درصد افزایش یابد.

وی تاکید کرد: با توجه به هزینه‌بر بودن راه‌های تامین آب شرب استان صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش مصرف سرانه همچنان راهکار اصلی است.

این مسئول عنوان کرد: مدیریت مصرف آب و فرهنگ‌سازی در این زمینه باید جزو برنامه‌های اصلی قرار گیرد تا بدین ترتیب در کاهش مصرف سرانه آب گام‌های موثری برداشته شود.

 

 

    نظرات