آغاز مجدد بازسازی بناهای تاریخی مصر

آغاز مجدد بازسازی بناهای تاریخی مصر

http://www.bananews.ir/شورای عالی عتیقه‌جات مصر با سپری شدن نا‌آرامی‌های به وجود آمده در این کشور، از آغاز مجدد بازسازی بناهای تاریخی مصر خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ،‌ پس از یک وقفه ۹ ماهه، مرمت و کاوش در بناهای باستانی معروف مصر به حالت عادی بازگشت که در این میان می‌توان به شروع دوباره بازسازی هرم پلکانی «جوزر» در هفته آتی اشاره کرد.

محمد عبدالفتاح؛ دبیرکل شورای عالی عتیقه‌جات مصر با اشاره به تامین بودجه‌ای ۳ میلیون‌ لیره‌ای برای مرمت این بنا گفت: این مبلغ از فروش بلیت‌های مناطق تاریخی و موزه‌ها به دست آمده و برای تکمیل بازسازی اتاق‌ داخلی این هرم کفایت خواهد کرد.

به گفته این مقام مسئول: خرابی هرم «جوزر» در قبرستان «سقاره»‌ به خاطر زلزله سال ۱۹۹۲ نبوده بلکه تاثیرات آب و هوایی، فرسایش زیست‌محیطی و نبود آب‌های زیرزمینی، علت اصلی آن بوده است.

عبدالفتاح افزود: بازسازی این بنا همچنین شامل، تعمیر تونل‌های زیرزمینی، نظارت بر ترک‌خوردگی‌ها، مرمت کامل نقش‌های دیوار و تهویه هوای داخلی هرم و مقبره جنوبی آن است.

پیش‌بینی ‌می‌شود، تداوم آرامش موجود در مصر، زمینه را برای بازگشت مجدد باستان‌شناسان به این کشور برای از سرگیری کاوش‌های باستانی و همچنین بازسازی بناهای تاریخی فراهم کرده است.

 

 

    نظرات