پردازش و دفن زباله شهری سایت صفیره شایسته کلان شهر اهواز نیست

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان ، فاضل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در روز سه شنبه ۲۶ فروردین ماه از سایت پسماندهای کلانشهر اهواز بازدید کرد.

عبیات در جریان این بازدید گفت : اگر اقدامات کوتاه مدت و میان مدت برای پسماندهای شهری این سایت انجام نشود ، ممکن است در آینده نزدیک حتی در تابستان امسال با مشکلات عدیده ای روبرو شویم .

وی افزود : سوزاندن پسماندها یکی از موضوعات مهمی بود که امروز مورد بررسی قرار گرفت و ما شاهد این بودیم که  کارگزاران و کارگران در این سایت زحمت زیادی می‌کشند و کار در این مکان بسیار سخت است .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان درخصوص وضعیت این سایت گفت: برای کلانشهر اهواز شایسته نیست که محل پردازش دفن زباله به این شکل  نامناسب، آشفته و دور افتاده داده باشد و نیاز است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: وضعیت محیط زیست این منطقه و روستاهای اطراف و حتی خود شهر اهواز هم از لحاظ دود  ناشی از آتش سوزی زباله‌ها بهداشت محیط را مورد تهدید قرار می دهد، بنابراین باید یزنامه ریزی برای ساماندهی این مکان صورت پذیرد .

عبیات گفت: در زمینه رفع مشکلات این سایت قرار است جلساتی با متولیان شهرداری برگزار شود تا کار احداث سلولی که برای دفن زباله ها متوقف شده بود ، دوباره پیگیری و راه اندازی  شود .

وی ادامه داد : الزامات دفن بهداشتی  از جمله فشرده سازی زباله ها به همراه خاکریزی روی لایه های فشرده در مدت زمان کوتاه همچنین تمهیداتی جهت مهار آتش سوزی های احتمالی و به حداقل رساندن آنها ضروری   است و باید امکانات لازم برای اطفای حریق هرچه سریعتر در این مکان فراهم شود .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان جایگاه پسماند کلانشهر اهواز را از مکان‌های بسیار مهم در مدیریت شهری دانست و گفت : موضوع پسماند باید به صورت ویژه دیده شود و باید مجموعه اقداماتی برای ساماندهی  از مبدا شروع می‌شود و تا حتی روش های دفن اصولی و تفکیک زباله نیز  با برنامه‌ریزی مناسبی از سوی شهرداری و مدیریت پسماند اجرایی شود .

وی از مسئولین  شهرداری کلانشهر اهواز و اعضای شورای شهر خواست که موضوع مدیریت پسماند در این سایت را مورد  توجه ویژه قرار دهند؛ چرا که  بی توجهی به موضوع پسماند در این سایت ممکن است زمینه ساز بحران زیست محیطی برای کلانشهر اهواز شود .

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات