آمادگی تالاب‌های همدان برای میزبانی از پرندگان مهاجر

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت استان هممدان، مهدی صفی خانی بیان کرد: تالابهای همدان از سال گذشته وضعیت مناسب و خوبی را پشت سر گذاشتند و از بارشهای فروردین و زمستان سال گذشته تاکنون شاهد کاهش سطح آب آن‌ها نبودیم.

وی بیان کرد: بارش های فروردین امسال نیز در افزایش آب تالابهای این استان افزود و زمینه را برای حضور پرندگان مهاجری که از سمت جنوب به شمال مهاجرت می کنند مهیا کرد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: هم اینک شرایط تالاب آق‌گل ملایر، شیرین سو کبودراهنگ، پیرسلمان و چم شور اسدآباد خوب است و حتی در گرم‌ترین فصل سال هم آب این تالابها کاهش نیافت.

صفی خانی بیان کرد: با توجه به آغاز مهاجرت پرندگان از مناطق جنوبی به سمت شمالی در فصل بهار، احتمال حضور پرندگان در این تالابها، آشیانه سازی، لانه‌گزینی و جوجه آوری زیاد است.

وی گفت: با حضور پرندگان مهاجر در تالابها فعالیت تیمهای یگان حفاظت محیط دو چندان شده و با فراهم کردن فضایی امن برای آن‌ها اجازه شکار و زندهگیری این پرندگان توسط شکارچیان متخلف داده نمی شود.

استان همدان دارای سه تالاب طبیعی و ۶ تالاب غیر طبیعی بوده که همه ساله پذیرای شمار زیادی از پرندگان آبزری و کنار آبزی است.​

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات