احتمال تشدید رکود تورمی ساختمان در سال 99 به دلیل  ...

احتمال تشدید رکود تورمی ساختمان در سال 99 به دلیل ...

احتمال تشدید رکود تورمی ساختمان در سال 99 به دلیل کرونا/ تعداد پروانه‌های ساختمانی 99 کمتر از 98 خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا با بیان اینکه شهرداری‌ها نیز همچون سایر بخش‌های کشور، متاثر از شرایط جدید ناشی از ویروس کرونا هستند، اظهارکرد: 80 درصد مراجعات مردم به شهرداری‌ها، مربوط به حوزه شهرسازی است و از سوی دیگر بیش از 70 درصد درآمدهای شهرداری نیز از محل حوزه شهرسازی است.

وی در ادامه گفت: شیوع ویروس کرونا سبب کاهش تقاضا و فعالیت‌های ساخت‌وساز مسکن می‌شود و لذا مستقیما روز وضعیت درآمدی شهرداری اثرگذار است.

مهدی‌نیا با بیان اینکه در سالهای 97 و 98 شاهد افزایش تولید ساختمان و صدور پروانه‌های ساختمانی و افزایش قیمت مسکن بوده‌ایم، افزود: همین امر سبب شده بود تا برای سال 99 پیش‌بینی رکود تورمی داشته باشیم؛ کرونا نیز این رکود تورمی را تشدید خواهد کرد و وضعیت مسکن به سمت رکود پیش می‌رود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهدمقدس تصریح کرد: این رکود به معنی کاهش قیمت مسکن نیست و منظور از رکود، کاهش تراکنش‌های بازار و خرید و فروش و تولید مسکن است.

مهدی‌نیا گفت: این رکود روی تقاضای صدور پروانه اثر منفی خواهد گذاشت و تعداد تقاضای پروانه در سال 99 پیش‌بینی می‌شود که کمتر از سال 98 باشد.

وی با بیان اینکه این اتفاقات موجب کاهش درآمدهای شهرداری می‌شود، تصریح کرد: هنوز برآورد درستی از اتفاقات آینده وجود ندارد ولی بودجه سال 99 شهرداری مشهد نیازمند تجدیدنظر خواهد بود و فعلا در حال بررسی و رصد وضعیت اقتصاد کلان کشور هستیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات