ساخت شش کارخانه سرامیک و کاشی در استان اصفهان

ساخت شش کارخانه سرامیک و کاشی در استان اصفهان

http://www.bananews.ir/استاندار اصفهان گفت: اقتصاد دانش‌بنیان از راهکارهای مهم حل مشکلات امروز جامعه است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا ذاکراصفهانی در همایش نقش نظام علمی کاربردی در تربیت نیروی انسانی کارآمد و مولد در اتاق بازرگانی استان اظهار کرد: بهره‌گیری از اقتصاد دانش‌بنیان یکی از راهکارهای مهم و اصلی برای حل مشکلات امروز جامعه است.

وی با بیان اینکه بسط و گسترش نظام علمی کاربردی از نیازهای امروز جامعه ماست، افزود: در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی یکی از بهترین و کامل‌ترین مصادیق بازار ارتباط علم با عمل است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه هر روز بر تعداد همایش‌های آموزشی و علمی در اصفهان افزوده می‌شود، تصریح کرد: همایش‌ها و سمینارهایی که آمیزه‌ای از صنعت و علم است نقش مهم و موثری در ارتقاء و پیشرفت استان و کشور دارد.

وی با بیان اینکه ارتباط دانشگاه‌ها با حوزه‌های اجتماعی، صنعت، حاکمیت و کشاورزی رو به افزایش است، ادامه داد: اگر زمینه‌ای فراهم شود که بخش صنعت با دانشگاه علمی و کاربردی و شهرک علمی و تحقیقاتی ارتباط بیشتری داشته باشد، گام مهمی در رفع مشکلات صنعت برداشته می‌شود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: متولیان صنعت باید بدانند با ارتباط با بخش‌های دانشگاهی و علمی بهتر می‌توانند به اهداف خود برسند؛ چرا که صنعت کشور توان رقابت با بازارهای جهانی را دارد.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، ذاکر اصفهانی خاطرنشان کرد: تمام افراد در هر صنف و حرفه‌ای دارای دغدغه هستند، به طوری که هر فردی که احساس مسؤولیت بیشتری ‌کند، دارای دغدغه‌های بیشتر و دید آنها نسبت به مسائل جامعه عمیق‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه اصفهان دارای ظرفیت بالایی در تمام زمینه‌ها است، خاطر نشان کرد: استان اصفهان به لحاظ داشتن نیروهای انسانی کارآمد، منابع طبیعی و ... دارای شرایط مناسب و خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تعدادی سرمایه‌گذار یزدی برای سرمایه‌گذاری در بخش سرامیک و کاشی متقاضی استفاده از خاک نایین هستند، گفت: شش کارخانه سرامیک و کاشی در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از دو کارخانه باشیم.

در پایان این همایش با حضور استاندار از تمبر یادبود همایش نقش نظام علمی کاربردی در تربیت نیروی انسانی کارآمد و مولد رونمایی شد.

 

 

    نظرات