افزایش تولید بیش از ۲ میلیون تن سیمان تا پایان سال ۹۴ در خوزستان

افزایش تولید بیش از ۲ میلیون تن سیمان تا پایان سال ۹۴ در خوزستان

http://www.bananews.ir/معاون تولید سازمان صنایع و معادن خوزستان گفت: ظرفیت تولید سیمان در استان تا پایان سال ۹۴ حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد افشون در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۹۴ ظرفیت تولید سیمان در خوزستان به ۶ میلیون و ۸۱۰ هزار تن خواهد رسید.

وی افزود: این امر در صورت ارایه تسهیلات ارزی از سوی دولت به واحدهای تولیدکننده سیمان امکان‌پذیر خواهد بود و نیازمند حمایت‌های دولت است.

معاون تولید سازمان صنایع و معادن خوزستان با اشاره به این‌که شرکت‌های سیمان خوزستان، بهبهان و کارون، سه واحد فعال تولید سیمان در استان به‌شمار می‌آیند، بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت سالیانه تولید این واحدها حدود چهار میلیون و ۱۱۰ هزار تن است.

افشون عنوان کرد: میزان تولید سیمان کشور تا پایان سال گذشته ۶۴ میلیون تن و نیاز کل نیز ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است.

وی با اشاره به این‌که سرانه مصرف سیمان برای هر نفر در کشور ۶۱۶ کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: ۱۸٫۵ میلیون تن از ظرفیت تولید سیمان کشور مازاد بوده که سهم صادرات به کشورهای همسایه است.

معاون تولید سازمان صنایع و معادن خوزستان از صدور مجوز احداث ۲ واحد جدید تولید سیمان و یک مجوز توسعه با ظرفیت ۲ میلیون و ۷۰۰ تن در سال خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ظرفیت تولید سیمان استان افزایش خواهد یافت.

 

 

    نظرات