ساخت مسکن با نصف قیمت شش سال گذشته

ساخت مسکن با نصف قیمت شش سال گذشته

http://www.bananews.ir/نایب رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح مسکن مهر و شهرهای جدید تنها مانده است، گفت: مسکن مانند خمره رنگ رزی نیست بلکه نیاز به زمان دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجتبی بیگدلی – رییس کمیسیون صدور خدمات فنی و مهندسی ایران– با اشاره به این که تا پیش از دولت نهم کم کاری بزرگی در زمینه ساخت مسکن در کشور صورت گرفته بود، اظهار کرد: اجرای طرح مسکن مهر توسط دولت نهم و دهم کاری بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به اینکه اکنون حدود سه میلیون واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است، تصریح کرد: اینکه گفته شود وزارت راه و شهرسازی به تنهایی می‌تواند این طرح را به سر منزل مقصود برساند، غیر کارشناسی است.

رییس کمیسیون صدور خدمات فنی و مهندسی ایران با اشاره به این‌که در اجرای طرح ملی مسکن مهر بخش خصوصی نهایت از خود گذشتگی را انجام داد، گفت:‌ بنا به اسناد موجود در وزارت راه و شهرسازی طی هفت سال گذشته قراردادهای ساخت مسکن متری ۶۰۰ هزار تومان منعقد شده بود اما اکنون انبوه‌سازان قراردادهای ساخت مسکن مهر را با متری ۳۰۰ هزار تومان منعقد می‌کنند.

بیگدلی با تاکید بر این‌که این اقدام انبوه‌سازان یک جهاد اقتصادی است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم دستگاه‌های دولتی وزارت راه و شهرسازی را در اجرای این طرح ملی تنها نگذارند.

وی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در مورد گازرسانی به واحدهای مسکن مهر، گفت: شرکت ملی گاز به طور کلی کارنامه خوبی در اجرای طرح مسکن مهر داشته است اما وزارت نیرو در تامین تاسیسات زیربنایی عقب است که باید هر چه سریع‌تر این عقب‌ماندگی را جبران کند.

نایب رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به کمبود مسکن در کشور اضافه کرد: برای جبران این کمبود باید سالانه ۱٫۵ میلیون واحد مسکونی احداث کنیم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل اجرای طرح مسکن مهر، حدود سه سال در این بخش با سونامی قیمت‌ها روبرو نشده‌ایم، تصریح کرد:‌ ساخت مسکن مانند خمره رنگ رزی نیست بلکه نیاز به زمان دارد.

نایب رییس کانون سراسری انبوه‌سازان درباره حذف برخی شهرهای جدید به دلیل عدم استقبال مردم، اظهار کرد: نمی‌توان انکار کرد که شهرهای جدید مشکل دارند اما با توجه به میزان ازدواج‌های سالانه و همچنین این که تهران کشش ندارد همان طور که در دنیا مرسوم است برای جذب سرریز جمعیتی کلان شهرها باید از شهرهای جدید استفاده کرد.

وی با تاکید بر این‌که خدمات در شهرهای جدید باید ارتقا یابد، گفت: یک شبه نمی‌توان کلیه امکانات را فراهم کرد اما دولت در حال تلاش است تا وضعیت شهرهای جدید بهتر شود.

وی در پایان بر فعال شدن سایر صنایع در پی ساخت مسکن در کشور تاکید کرد.

 

 

    نظرات