پنجاهمین گردهمایی مدیران ارشد بخش آب کشور برگزار شد

پنجاهمین گردهمایی مدیران ارشد بخش آب کشور برگزار شد

پنجاهمین گردهمایی مدیران ارشد پخش آب کشور به صورت ویدیو کنفرانسی روز پنجشنبه ۲۸ فروردین ماه با حضور مهندس تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مهندس محمد حاج رسولیها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در جمع مدیران ارشد بخش آب کشور بر موضوعاتی همچون لزوم تفویض اختیارات بیشتر از ستاد به مدیران عامل شرکتهای آب منطقه‌ای،  کاهش مراجعه مردم به ادارات، جلب مشارکت از طریق راه اندازی تشکل‌های آب بران تاکید کرد و خطاب به مدیران ارشد بخش آب گفت : روی همه این مسائل باید به طور جدی کار کرد.

وی همچنین خواستار توجه هر چه بیشتر به موضوع پساب و افزایش توزیع آن به متقاضیان از طریق راه‌اندازی بازار آب شد .

مهندس تقی زاده خامسی در بخش دیگر سخنان خود گفت: همه فعالیت‌های بخش آب سخت افزاری نیست بلکه مبتنی بر کارهای نرم افزاری است که این فعالیت نیز بر پایه تفکر استوار است و برای دستیابی به این هدف به مدیران و نیروهای جدید، جوان و فکور نیاز داریم تا ابتکارات جدید ارائه دهند و همچنین در این ارتباط مطالعه روی تجارب جهانی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اگرچه کرونا روی همه مسائل این جمله گردشگری آبی تاثیر گذاشته است  اظهار داشت اما در این شرایط نیز گردشگری آب  تعطیل بردار نیست و باید کارهای مطالعاتی و فراخوان‌ها ادامه یابد .

مهندس تقی زاده خامسی در خصوص تغییر ساختار بخش آب گفت این تغییر روی شرکت‌های آب منطقه‌ای تاثیری ندارد و در ادامه به لزوم تعامل سازنده  مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای با گروه‌های مرجع همچون روحانیون ،ائمه جمعه و جماعات و به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت کار مدیران عامل  در این زمینه فقط  باید روشنگری برای آنان در خصوص توانمندی‌های تخصصی وزارت نیرو باشد.

معاون وزیر نیرو در پایان سخنان خود با  اشاره به احتمال وقوع سیلاب در اردیبهشت ماه گفت :در این مرحله مدیریت منابع آب بسیار مهم است و باید کلیه تدابیر برای کاهش خسارات اندیشیده شود.

دراین نشست مهندس محمد حاج رسولیها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تبریک سال نو و با اشاره به برگزاری این نشست به صورت ویدیو کنفرانسی و ارتباط از راه دور، شیوع ویروس کرونا را فرصتی برای نهادی شدن این گونه گردهمایی‌ها توصیف کرد.

وی در ادامه با اشاره به تصویب قانون بودجه سال 99 از مدیران عامل شرکتهای آب منطقه ای درخواست کرد که حتماً مراقبت‌های لازم را برای اجرای هر چه بهتر بندهای مرتبط با بخش آب به عمل آورند .

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تعامل هرچه سازنده مدیران عامل و نمایندگان  مجلس شورای اسلامی  از طریق طرح واقعیت‌ها با آنان شد .

استقرار ساختار جدید بخش آب از جمله نکاتی بود که مهندس حاج رسولیها به تشریح آن پرداخت و گفت ساختار جدید بر اساس مدیریت حوضه های آبریز خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع مدیریت سیلاب پرداخت و ضمن اشاره به راه‌اندازی مرکز پایش سیلاب و مدیریت بحران  شرکت مدیریت منابع آب ایران توجه هر چه بیشتر به مباحث فنی سیلاب و مستند سازی را خواستار شد .

مهندس حاج رسولیها همچنین از اقدامات و دستاوردهای خوب مدیران و همکاران بخش آب برای مدیریت سیلاب رودخانه ها و همچنین سدها تشکر کرد و لایروبی ۲۰۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های کشور را از جمله این دستاوردها ذکر و تاکید کرد با توجه به اینکه در اردیبهشت ماه پیش بینی بارندگی و سیلاب صورت گرفته است باید شرکت‌ها آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند .

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اهمیت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی پروژه نصب کنتور را مهم‌ترین اولویت برشمرد و در پایان سخنان خود بر لزوم ادامه توجه به سلامت کارکنان و همکاران بخش آب تاکید کرد در ادامه این نشست مهندس محمد ابراهیم نیا مدیرکل دفتر برنامه ریزی تلفیقی به تشریح ظرفیت های قانون بودجه سال ۹۹ پرداخت و مهندس جهانگیر حبیبی گزارش آخرین وضعیت پروژه های جبران خسارت سیل سدها ، شبکه ها و سایر تاسیسات آبی ارئه کرد.

همچنین در ادامه  نشست مدیران عامل  شرگت های آب منطقه ای به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات