4 پروژه بزرگ صنعت آب و برق استان تهران به بهره‌برداری ‌رسید

4 پروژه بزرگ صنعت آب و برق استان تهران به بهره‌برداری ‌رسید

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، پروژه‌های بهره‌برداری شده استان تهران شامل یک پروژه نیروگاهی و سه واحد تصفیه‌خانه فاضلاب با مجموع سرمایه‌گذاری 2 هزار و 800 میلیارد تومان است.
واحد سوم بخش بخار نیروگاه حرارتی پرند و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ملارد، اسلامشهر و مسکن مهر صفادشت نخستین پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در سال جاری هستند که در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.
برای این پروژه‌ها در مجموع 2 هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که 2 هزار و 560 میلیارد تومان آن مربوط به بخش خصوصی بوده و مابقی از سوی دولت هزینه شده است.
عملیات اجرایی احداث واحد سوم بخش بخار نیروگاه حرارتی پرند با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 350 میلیارد تومانی بخش خصوصی با ظرفیت 160 مگاوات و راندمان 50 درصد از سال 94 آغاز شده است. این پروژه که با هدف تامین برق پایدار و مطمئن برای مردم منطقه و کاهش آلایندگی احداث شده، با ایجاد فرصت اشتغال برای 40 نفر در زمان بهره‌برداری در مجموع برای 220 نفر به‌طور مستقیم و 1500 نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.
عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب ملارد نیز با جمعیت زیر پوشش 235 هزار نفری با سرمایه‌گذاری 210 میلیارد تومانی بخش خصوصی از سال 95 آغاز شده که شامل واحد اول تصفیه فاضلاب به ظرفیت 35 هزار متر مکعب در شبانه‌روز با فرآیند SBR، شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی و خطوط انتقال به طول 130 کیلومتر و 2 هزار فقره انشعاب‌های فاضلاب است. بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب ملارد برای 50 نفر به‌طور مستقیم و 150 نفر غیرمستقیم فرصت اشتغال ایجاد خواهد کرد.
این گزارش حاکی است، برای هر کدام از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مسکن مهر صفادشت و اسلامشهر نیز 120 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش دولتی صورت گرفته و کار احداث این واحدها به ترتیب در سال‌های 95 و 96 آغاز شده است.
تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر صفادشت پس از بهره‌برداری برای 35 نفر به‌طور مستقیم و 110 نفر دیگر به‌طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال می‌کند. میزان اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ناشی از بهره‌برداری تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر هم به ترتیب 50 و 160 نفر خواهد بود.
تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر صفادشت به ظرفیت 7776 مترمکعب در شبانه‌روز با فرآیند هوادهی گسترده دارای شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی و خطوط انتقال به‌طول 32 کیلومتر و 1100 فقره انشعاب فاضلاب است و جمعیت 50 هزار نفری را زیر پوشش می‌برد.
پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر هم با جمعیت زیر پوشش 250 هزار نفر شامل تکمیل فاز نخست و اجرای فاز دوم واحد اول تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت 44 هزار متر مکعب در شبانه‌روز و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول 30 کیلومتر است. این تصفیه‌خانه‌ها با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفظ محیط زیست و استفاده مجدد از پساب احداث شده‌اند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات