قصد داریم از تمام لحظه‌های فرصت خدمتگزاری به مردم استفاده کنیم/ مطالعه و طراحی 12 تصفیه‌خانه فاضلاب در تهران

قصد داریم از تمام لحظه‌های فرصت خدمتگزاری به مردم استفاده کنیم/ مطالعه و طراحی 12 تصفیه‌خانه فاضلاب در تهران

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" روز پنجشنبه در آیین بهره برداری همزمان 4 پروژه صنعت آب و برق در استان تهران که به حضور ویدئوکنفرانی و با حضور رئیس جمهوری صورت گرفت افزود: در صدد هستیم برای سربلندی کشور در جهت فراهم ساختن زیرساخت های تولید که آب و برق در آن نقش مهمی دارند و همچنین تامین رفاه، آسایش و امنیت خاطر مردم در ارائه آب و برق مطمئن و پایدار تلاش کرده و البته سیستم‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب را با رعایت همه ملاحظات بهداشتی که ستاد ملی مقابله با کرونا آن ها را اعلام می‌کند تکمیل و افتتاح کنیم.
وی اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی طرح‌هایی هم آغاز شود که در سال‌های بعد به اجرا برسد.
اردکانیان گفت: پویش امسال هم بر همان قطار پویش #هرهفته_الف_ب_ایران سوار می‌شود و از امرزو و هر هفته در یکی از استان‌ها توقف خواهد داشت.
وی اظهار داشت: آنچه پویش امسال را با سال گذشته متفاوت می‌کند این است که در سال جاری تابلویی را با عنوان ساخت‌ و سازها و ساز و کارها اعلام کردیم؛ هم می‌خوهیم طرح‌های عمرانی را تکمیل و افتتاح کنیم و هم ساز و کارهای مربوطه را در خصوص رویه‌ها و فرآیندها به سمتی ببریم که کار تولید تسهیل شود.
اردکانیان گفت: کوچک سازی سازمان دولت، پیک سایی در تابستان برای خاموشی صفر و افزایش تولید انرژی برای صادرات هدف‌های ساز و کاری امسال ما است که در مجموع 250 پروژه بزرگ شامل ساخت و سازها و ساز و کارها را با سرمایه‌گذاری حدود 50 هزار میلیارد تومان تا پایان سال با کمک همه سازمان‌های دست اندرکار در سازمان دولت و ظرفیت‌های فعال در بخش خصوصی به ثمر برسانیم و امروز این کار را از استان تهران آغاز می‌کنیم.
وی افزود: در این استان 4 پروژه بررگ ما با سرمایه گذاری حدود دو هزار و 800 میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند که یکی از آنها واحد بخار 160 مگاواتی نیروگاه حرارتی پرند و نیز سه تصفیه‌خانه فاضلاب در اسلامشهر، ملارد و صفادشت است.

مطالعه و طراحی 12 تصفیه‌خانه فاضلاب در تهران
وزیر نیرو همچنین با اشاره به مطالعه و طراحی 12 تصفیه‌خانه فاضلاب در استان تهران از بهره‌برداری تصفیه‌خانه بزرگ غرب و تکمیل تصفیه‌خانه جنوب این استان در سال جاری خبر داد.
اردکانیان افزود: کار جدی فاضلاب تهران در 10 سال اخیر آغاز شده که از 6 هزار و 800 کیلومتر موجود، 4 هزار کیلومتر از نیمه دوم سال 92 به بعد احداث شده و مابقی تا 5 سال آینده به اتمام می‌رسد.
وی ادامه داد: تمرکز ما روی تصفیه‌خانه‌ها گذاشته شده و باید هرچه زودتر تصفیه‌خانه‌های لازم را افتتاح کنیم.
اردکانیان افزود: تصفیه خانه بزرگ غرب تهران با جمعیت زیر پوشش 2 میلیون نفر و فازهای 7 و 8 تصفیه‌خانه جنوب تهران با جمعیت زیر پوشش 1.2 میلیون نفر شروع شده و امسال اعلام می‌کنیم که هیچ فاضلابی وارد جریان آب‌های سطحی و رودخانه نمی‌شود.
وزیر نیرو همچنین در پاسخ به سوال رئیس جمهوری در خصوص شبکه‌های تکمیل نشده خاطرنشان کرد: علت اصلی که مردم مشاهده می‌کنند شبکه احداث شده اما مورد بهره برداری قرار نگرفته، آماده نشدن مجموعه تصفیه‌خانه‌هاست .
وی اضافه کرد: 12 تصفیه‌خانه برای تهران مطالعه و طراحی شده اما با بهره برداری دو مورد تصفیه‌خانه غرب و اتمام فازهای آخر تصفیه‌خانه جنوب در سال جاری، امکان تصفیه 70 درصد فاضلاب تهران میسر خواهد شد.
وی گفت: با شتاب بخشی به کار و تنوع منابع مالی امید است بتوانیم هر چه زودتر خبر خوب جمع‌آوری کامل فاضلاب تهران و تصفیه آن برای استفاده در فضای سبز تهران را اعلام کنیم که هم اینک بیش از 200 میلیون متر مکعب در این زمینه مصرف می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات