۳۰ اتوبوس و ۸۵ مینی بوس آماده واگذاری به بخش خصوصی/ پرداخت سالانه ۱۴۰  ...

۳۰ اتوبوس و ۸۵ مینی بوس آماده واگذاری به بخش خصوصی/ پرداخت سالانه ۱۴۰ ...

۳۰ اتوبوس و ۸۵ مینی بوس آماده واگذاری به بخش خصوصی/ پرداخت سالانه ۱۴۰ میلیارد تومان یارانه بلیت از سوی شهرداری

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: ۳۰ اتوبوس و ۸۵ مینی بوس خریداری شده در مرحله واگذاری به بخش خصوصی از طریق برگزاری مزایده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سعید حسینقلی زاده مقدم در بازدید شهردار مشهد از اقدامات سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی که با حضور معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد برگزار شد، افزود: در مجموع ۱۰۴ خط روزانه ۵خط شبانه، ۸ خط موقت و ۱۹ خط حومه در حال خدمات رسانی و جابه جایی شهروندان در نقاط مختلف شهر مشهد و حومه آن هستند.
وی اضافه کرد: در این خطوط ۱۸۳۰ دستگاه اتوبوس فعال هستند که ۸۲۶ دستگاه متعلق به سازمان اتوبوسرانی و هزار و۴ دستگاه نیز متعلق به بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه روزانه به صورت میانگین حدود ۶۲۱ هزار تراکنش در ناوگان اتوبوسرانی ازسوی شهروندان انجام می شود اظهارکرد: در مجموع سالانه ۱۸۰میلیون تراکنش از سوی شهروندان در استفاده از اتوبوس انجام می شود که برای جبران بخشی از هزینه تمام شده هر سفر، سالانه ۱۴۰میلیارد تومان یارانه از سوی شهرداری مشهد پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت اتوبوس و تورم سالانه شورای شهر برای جبران بخش کوچکی از هزینه ها در بودجه امسال با افزایش حداقلی قیمت بلیت اتوبوس در سال ۹۹ موافقت کرده است.
حسینقلی زاده مقدم به سن اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اشاره کرد و ادامه داد: میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی ۸.۱ سال است که نسبت به سایر شهرها کمتراست اما استاندارد عمر اتوبوس ها به صورت میانگین ۵.۵ سال است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد افزود: برای دستیابی به حمل و نقل پاک نیاز به  ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس هیبریدی و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازی داریم که پیگیر تهیه آن ها هستیم.
وی به اقدامات انجام شده در راستای هوشمند سازی سازمان اتوبوسرانی اشاره و اضافه کرد: به دنبال تبدیل سیستم های قدیمی به سیستم های الکترونیک هستیم که در این مسیر پرداخت کرایه اتوبوس، ورود و خروج اتوبوس ها به توقف گاه ها، نظر سنجی و اطلاع رسانی خطوط عبوری و زمان رسیدن اتوبوس ها به ایستگاه به شهروندان و.. به صورت الکترونیک انجام می شود.
وی درخصوص تاکید شهردار مشهد به سایبان دار شدن ایستگاه های بدون سایبان نیز گفت: در مجموع ۳هزارو ۲۲۳ ایستگاه اتوبوس در شهر مشهد وجود دارد که از این تعداد هزار و۴۱۷ ایستگاه دارای سایبان و مابقی فاقد سایبان هستند که سایبان دار شدن ۳۳۰ ایستگاه جدید درحال انجام است.
حسینقلی زاده مقدم به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله اجتماعی در اتوبوس ها اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ۲۷ خط شهری و ۱۸ خط حومه از روز دوشنبه اول اردیبهشت با بیش از ۹۰۰ اتوبوس فعال خواهند شد برای رعایت فاصله مناسب روی صندلی ها به صورت یک درمیان علامت هشداربرای ننشستن مسافر روی صندلی نصب شده است.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین قسمت اتوبوسران از مسافران با کاور محافظ جدا سازی شده و اتوبوس ها نیزهرشب و در پایان هر مسیر توسط اکیپ های سیار و ثابت ضد عفونی خواهند شد.

مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات