تمرکز بر استفاده از اتوبوس و تاکسی برقی در ناوگان حمل ونقل عمومی  ...

تمرکز بر استفاده از اتوبوس و تاکسی برقی در ناوگان حمل ونقل عمومی ...

تمرکز بر استفاده از اتوبوس و تاکسی برقی در ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد/ ترویج فرهنگ استفاده شهروندان برای پرداخت کرایه به صورت الکترونیکی

شهردار مشهد بر استفاده از اتوبوس و تاکسی برقی در چهارچوب نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی کلانشهر مشهد تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی امروز در بازدید از اقدامات سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی که با حضور معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد انجام شد، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: تاکسیرانان و اتوبوسرانان می توانند برای افزایش سرمایه اجتماعی شهرداری مشهد نقش رسانه را ایفا می کنند و هرچقدر در بحث رفاه و آموزش آنها سرمایه گذاری شود، خدمات بهتری به شهروندان ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به موضوع نوسازی تاکسی های فرسوده افزود: بر این نکته تاکید دارم ، باتوجه به آلودگی هوا باید از این پس به سمت استفاده از تاکسی های برقی و هیبریدی در چهارچوب نوسازی تاکسی های فرسوده حرکت کنیم.
وی اضافه کرد: براین اساس یکی از اولویت های شهرداری مشهد در نوسازی ناوگان تاکسیرانی استفاده از تاکسی های برقی و یا هیبریدی است.
کلائی به الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی ها اشاره و تصریح کرد: ترغیب شهروندان به استفاده از روش پرداخت الکترونیکی( کیو آرکد تاپ) به ویژه با توجه به شیوع ویروس کرونا و خودداری از پرداخت نقدی نیاز به ارائه مشوق و فرهنگ سازی دارد که برآن تاکید موکد داریم.
شهردار مشهد ادامه داد: درنظر گرفتن مشوق و یارانه برای رسیدگی به وضعیت ظاهری و داخلی تاکسی ها یارانه و مشوق ارائه شود بر رضایت شهروندان از حمل ونقل عمومی و کیفیت خدمات دهی تاثیرگذار خواهد بود.
وی در ادامه به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز اشاره و اظهارکرد: اولویت ما در سال ۹۹ نوسازی اتوبوس ها درچهارچوب استفاده از اتوبوس های برقی است لذا برنامه ریزی برای تحقق این هدف مورد توجه قرارگیرد.
وی گفت: یکی دیگر از مواردی که باید در سازمان اتوبوسرانی مورد توجه قرارگیرد هوشمند سازی و الکترونیکی کردن خدمات و فعالیت ها است که در این زمینه جهت تشویق شهروندان به استفاده از سیستم های هوشمند به ویژه سیتم اطلاع از زمان رسیدن خطوط به ایستگاه ها، پیامک ها ارسالی شهروندان به صورت رایگان محاسبه شده و هزینه آن را شهرداری پرداخت کند.
کلائی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب های اقتصادی ناشی از آن تقاضای استفاده از اتوبوس بیشتر خواهد شد لذا باید برای خدمات رسانی بهتر برنامه ریزی مناسب انجام شود.
شهردار مشهد با اشاره به این که یکی از درخواست های شهروندان مرتبط با سایبان دار کردن ایستگاه های اتوبوس فاقد سایبان است، اظهارکرد: برای سایبان دار شدن این ایستگاه ها و پاسخگویی به درخواست مردم در این خصوص درسال جدید برنامه ریزی های لازم مورد توجه قرارداده شود.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات