۳۳۰ ایستگاه جدید اتوبوس سایبان دار می شوند/ تعدادی از پایانه های  ...

۳۳۰ ایستگاه جدید اتوبوس سایبان دار می شوند/ تعدادی از پایانه های ...

۳۳۰ ایستگاه جدید اتوبوس سایبان دار می شوند/ تعدادی از پایانه های اتوبوس خطی متمرکز خواهند شد

معاون عمران حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: ۳۳۰ ایستگاه اتوبوس فاقد سایبان در سال ۹۹ سایبان دار خواهند شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی امروز در بازدید شهردار از اقدامات سازمان اتوبوسرانی در خصوص استفاده از اتوبوس و تاکسی برقی افزود: اگر بخواهیم وارد ساخت موتور برقی توسط شرکت های داخلی شویم رسیدن به نتیجه زمانبر خواهد بود لذا باید به دنبال استفاده از راهکارهای جدید باشیم.
وی با اشاره به تاکیدات شهردار مشهد بر ترویج فرهنگ استفاده از الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی ها اظهارکرد: در این راستا میزان استفاده شهروندان از پرداخت الکترونیکی باید به دقت رصد شده و درکنار آن برنامه ریزی مناسب برای تشویق به استفاده از روش های الکترونیکی به ویژه (کیو آر کد) در پرداخت کرایه مورد توجه قرارگیرد.
وی اضافه کرد: درناوگان تاکسیرانی حدود۱۰الی ۱۲ هزار تاکسیران و دراتوبوسرانی نیز حدود ۴ الی ۵ هزار اتوبوسران داریم که می توانند پیام رسان های خوبی برای اقدامات شهرداری باشند لذا باید به آموزش و تامین رفاه آنها توجه شود.
کاظمی به تاثیرافزایش قیمت سوخت بر استفاده شهروندان از اتوبوس اشاره و تصریح کرد: طی چند سال گذشته با توجه به قیمت پایین بنزین استفاده از اتوبوس سیر نزولی داشت که پس از افزایش قیمت بنزین استفاده مردم از اتوبوس نیز افزایش پیدا کرده و روند صعودی داشته است.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه یکی از مشکلات اتوبوسرانی در گذشته توقف ۱۳۰ دستگاه اتوبوس در توقف گاه ها بود اظهارکرد: خوشبختانه اکنون با پیگیری های انجام شده این مشکل برطرف شده و اکنون روزانه تنها ۱۲ دستگاه اتوبوس درتوقفگاه ها متوقف است.
وی درادامه گفت: یکی از اولویت های ما درسال ۹۹ تمرکز بر افزایش رضایت مردم از حمل ونقل عمومی، تاکسیرانان و اتوبوسرانان است.
وی افزود: درحال حاضر تعدادی از پایانه ها از جمله پایانه فلسطین به صورت خطی درحاشیه خیابان است که امسال تعدادی از این پایانه های خطی از جمله فلسطین با انتقال به مکان جدید متمرکز خواهند شد.

مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات