۶ هزار ساعت خدمات در راستای اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا/  ...

۶ هزار ساعت خدمات در راستای اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا/ ...

۶ هزار ساعت خدمات در راستای اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا/ افزایش ۸ درصدی تولید زباله در فروردین ماه امسال در شهر مشهد

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با اشاره به آغاز اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: با هماهنگی دیگر سازمان‌ها و واحدهای شهرداری مشهد، بیش از ۶ هزار ساعت خدمات در راستای اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ارائه شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ابوالفضل کریمیان با اعلام این مطلب اظهار کرد: این سازمان با اعزام ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات مختلف از جمله تانکرهای فشار قوی، دستگاه‌های مه‌پاش و اختصاص خودرو ویژه به بیمارستان‌های دکتر شریعتی و حضرت علی اکبر در عملیات ضدعفونی معابر شهری و خودروها شرکت فعال داشته و خدمات متناسبی را با توجه به ظرفیت‌های خود ارائه کرده است.
وی افزود: همچنین تحویل تجهیزات محافظت انفرادی همچون؛ کفش ایمنی، ماسک، دستکش، لباس، کلاه یکبارمصرف و محلول ضدعفونی به رانندگان و کارگران حمل و جمع‌آوری پسماند بیمارستانی، شست‌وشو و ضدعفونی کلیه ماشین‌آلات حمل پسماند پس از اتمام پست کاری، اختصاص کارواش مجزا جهت خودروهای بیمارستانی پس از اتمام پست کاری و ضدعفونی ایستگاه‌های خدمات شهری در سه نوبت از دیگر اقدامات این سازمان طی این مدت بوده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد بیان کرد: گفتنی است که در راستای حفظ سلامت کارکنان این سازمان و به منظور پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ طرح غربالگری از سوی اداره HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) اجرایی شده و معاینات لازم از کلیه کارکنان سازمان به عمل آمده است.
کریمیان در خصوص میزان تولید زباله در شهر مشهد در نیمه ی اول فروردین ماه امسال خاطرنشان کرد: میزان تولید پسماندهای خانگی، سرجارو و مخلوط در شهر مشهد در نیمه اول فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه درسال گذشته نزدیک به هشت درصد افزایش داشته که این امر ناشی از اجرای طرح محدودیت رفت‌وآمد در پی شیوع ویروس کرونا بوده است.
وی اضافه کرد: در سال جاری در پی شیوع کووید۱۹ و اجرای طرح محدویت رفت‌وآمد و فاصله‌گذاری اجتماعی، با وجود تعطیلی هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مهمان‌سراها و مسافرخانه و نیز ممنوعیت اسکان مسافران در منازل و همچنین به رغم تعطیلی بازارها، تفرجگاه‌ها و رستوران‌ها، میزان تولید زباله در شهر مشهد به میزان ۷.۸۴ درصد افزایش داشته است.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در خصوص علت افزایش میزان تولید زباله در شهر مشهد عنوان کرد: این امر نشان‌دهنده مشارکت شهروندان مشهدی در طرح‌های سراسری پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و عدم عزیمت آنان به شهرستان‌ها جهت دید و بازدیدهای معمول عید و مسافرت‌های نوروزی است.
کریمیان گفت: علاوه بر این، مقایسه آمارها نشان می‌دهد، میزان تولید پسماند در اسفندماه سال گذشته ۱۱.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۱۳۹۷ بوده است که علت آن می‌تواند اجرای طرح قرنطینه طی این مدت باشد.
وی ادامه داد: این در حالی است که میزان تولید پسماندهای بیمارستانی در شهر مشهد در نیمه ی اول فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۶ درصد کاهش داشته است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد تصریح کرد: به علت مراجعه کمتر بیماران غیراورژانسی به بیمارستان‌ها طی این مدت، میزان تولید این نوع پسماند در نیمه نخست فروردین ۹۸ روزانه حدود یک تن کاهش داشته که از ۱۳.۹۰۰ تن در روز به ۱۲.۹۰۰ رسیده است.
کریمیان بیان کرد: لازم به ذکر است که سازمان مدیریت پسماند زباله‌‌های بی‌خطر‌سازی شده توسط بیمارستان‌ها را جمع‌آوری و با رعایت استانداردها، در محل ویژه دفن می‌کند. میزان تولید این پسماندها در طول سال روزانه به طور متوسط به بیش از ۲۲ تن می‌رسد.
حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات