پروژه فاز دوم بوستان ملل نقطه عطف گردشگرپذیری استان مازندران خواهد بود

پروژه فاز دوم بوستان ملل نقطه عطف گردشگرپذیری استان مازندران خواهد بود

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، عباس رجبی شهردار مرکز استان در جلسه تبیین لزوم سرمایه گذاری برای پروژه فاز دوم بوستان ملل که با حضور حسین زادگان استاندار مازندران، رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رضایی فرماندارشهرستان ساری، شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری، زلیکانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط با این پروژه درسالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، ضمن ارائه گزارش از  جلسات هم اندیشی و تصمیم سازی برگزار شده  با سرمایه‌گذار پروژه ملل ۲ و نتایج حاصل از آن، این پروژه را نقطه عطف گردشگرپذیری استان مازندران  دانست و گفت: پروژه فاز دوم ملل یکی از بزرگترین پروژه های در حال اجرا است که بیش از هزار میلیارد هزینه خواهد داشت؛ لذا شهرداری ساری با حمایت‌های اعضای محترم شورای اسلامی شهر و استاندار محترم توانسته است  با جذب سرمایه گذار مطمئن و متعهد، این پروژه بزرگ را که متاسفانه مدتی  روند اجرایی آن معطل مانده بود، فعال کند.

وی داشتن عزم جدی همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مرتبط با این موضوع را مهم‌ترین عامل تسریع عملیات اجرایی این پروژه دانست و افزود: از استاندار محترم می خواهم همچون همیشه با حمایت های خود از شهرداری مرکز استان، دستگاه‌های اجرایی مرتبط را مکلف به همکاری برای رفع موانع موجود نماید تا با سرعت یافتن روند اجرایی، این پروژه به اتمام برسد چراکه ملل۲ نه تنها برای ساری بلکه متعلق به کل استان است.

در ادامه رجبی از حمایت‌های رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ساری در اجرای پروژه ملل۲ نیز قدردانی کرد و گفت: فرصت را مغتنم می شمارم و از حمایت ها و نظارت‌های عالیه رئیس و اعضای محترم شورای اسلامی شهر در مسیر راه اندازی مجدد عملیات این پروژه و نیز تلاش برای رفع موانع موجود برای  جذب سرمایه گذار، قدردانی می نمایم.

شهردار ساری گفت: رفع موانعی که زمینه‌ساز کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه خواهند بود، باید در اولویت قرار گیرد؛ لذا پیشنهاد می‌شود کارگروهی متشکل از نمایندگان استانداری، شهرداری، آب منطقه ای استان، دادگستری و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شود تا  مشکلات و موانع موجود در  مسیرکار بررسی و مرتفع شود.

در ادامه، احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز با تاکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با پروژه فاز دوم ملل گفت: این پروژه از بزرگترین پروژه های گردشگری استان است که  باید عملیات اجرایی آن با عزم جدی و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط تسریع گردد.

حسین زادگان رعایت قوانین و الزامات مربوط به حریم و بستر رودخانه تجن در راستای ایمن‌سازی محیط و نگاه به مسائل زیست محیطی را ضروری دانست و اظهار داشت: مجری پروژه باید به  مسائل اجتماعی پیرامونی این پروژه توجه داشته باشد و در اجرا، کلیه قوانین مربوط به بستر و حریم رودخانه، برای حفظ امنیت پروژه در حین کار و پس از بهره برداری را لحاظ نماید. ضمنا رویکرد حفظ طبیعت و در نظر گرفتن اصول اکوتوریسم الزامی است.

همچنین در این نشست شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز بر ضرورت همکاری دستگاه ها مربوطه تاکید کرد و گفت: برای اجرای چنین پروژه ای ضروری ترین موضوع، همکاری و همدلی همه دستگاه های اجرایی مرتبط در راستای دستیابی به اهداف بزرگ این پروژه که همان ایجاد محیط مناسب گردشگری برای مرکز استان است، خواهد بود.

تشکیل کارگروه و ابلاغ دستور العمل عملیاتی به دستگاه های مرتبط و مجری  می تواند به تسریع این امر کمک کند.

علی اکبر زلیکانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر نیز اظهار داشت: این پروژه نیاز به عزم همگانی دارد و به نظر می رسد هماهنگی دستگاه های اجرایی برای پیشبرد این موضوع باید بیش از پیش باشد تا در آینده ای نزدیک شاهد تحولی شگرف در رشد و توسعه گردشگری در استان مازندران و شهر ساری باشیم.

در ادامه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط به بحث و تبادل نظر در خصوص شناسایی، بررسی و رفع موانع موجود جهت تسریع عملیات اجرایی پروژه فاز دوم ملل، پرداختند.

گفتنی است پروژه فاز دوم بوستان ملل در مساحت ۳۲۰ هکتار حد فاصل پل کابلی تا منطقه تنگه لته با تعریف هفتاد کاربری مختلف از قبیل کاربری‌های تجاری، مذهبی، موزه تاریخی، محیط های تفریحی، شهربازی و ... یکی از بزرگترین پروژه های گردشگری شمال کشور است که با دستور و پیگیری های مجدانه عباس رجبی شهردار ساری، پس از آنکه مدتی  معطل مانده بود و در  انجام عملیات اجرایی و بهره برداری آن غفلت صورت گرفته بود، در مرحله اول با تکیه بر توان درون سازمانی احیا و راه اندازی شد و در مرحله بعدی با  جذب سرمایه‌گذار مراحل اجرایی و عملیاتی آن شتاب مناسبی گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات