اجرای طرح مطالعاتی آسیب‌شناسی بافت‌های فرسوده در کرج

اجرای طرح مطالعاتی آسیب‌شناسی بافت‌های فرسوده در کرج

http://www.bananews.ir/مدیر پژوهش‌های اقتصاد شهری شهرداری کرج گفت: طرح مطالعاتی آسیب‌شناسی بافت‌های فرسوده و ساخت وساز غیرمجاز و راهکارهای پیشگیری از آن در این کلانشهر اجرا خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مصطفی رعیتی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر۶۸۰ هکتار بافت فرسوده به دلیل ریزدانگی، عدم استحکام، فرسودگی و اتمام عمر مفید در برخی نقاط کلانشهر کرج وجود دارد.

وی افزود: در این زمینه تاکنون اقدام عاجلی برای بازسازی و ساماندهی بافت‌های فرسوده صورت نگرفته است.

رعیتی تصریح کرد: ساخت وسازهای غیرمجاز و غیراصولی که به طور عمده در حاشیه شهر اتفاق می‌افتد، بدلیل داشتن شرایط و ویژگی‌های بافت‌های فرسوده از جمله عدم استحکام و ریزدانگی جزء ساختمان‌های فرسوده‌ محسوب می‌شود که در فهرست این بافت‌ها قرار نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: در این راستا حوزه پژوهش‌های اقتصاد شهری با توجه به اثرات جبران‌ناپذیر فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی ساخت وسازهای غیراصولی، بخشی از توان کارشناسی خود را برای مطالعه در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز شهر کرج و ارائه راهکارهای برون رفت از آن اختصاص داده است.

مدیر پژوهش‌های اقتصاد شهری شهرداری کرج در پایان گفت: در این زمینه کارشناسان مربوطه به بررسی و آسیب‌شناسی بافت‌های فرسوده در این کلانشهر می‌پردازند که به طور قطع نتیجه آن در این زمینه نقش بسزایی دارد.

 

 

    نظرات