هواپیماهای بدون سرنشین دارای فرودگاه اختصاصی شدند دارای فرودگاه اختصاصی شدند

هواپیماهای بدون سرنشین دارای فرودگاه اختصاصی شدند دارای فرودگاه اختصاصی شدند

http://www.bananews.ir/دولت ولز در تلاش جهت جذب شرکتهای هواپیمایی برای آزمایش هواپیماهای بدون سرنشین، دست به بازگشایی اولین فرودگاه مختص این گونه هواپیماها در مناطق روستایی زده که به گفته مقامات می‌تواند گامی نخست برای کنار هم قرار دادن هواپیماهای کنترل انسانی و روباتیک در یک فضای هوایی باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اداره هوانوردی غیرنظامی انگلستان اخیرا به فرودگاه‌های ولز غربی در ایبرپورث و یک فضای هوایی ۵۰۰ مایل مربع برای ساخت یک فرودگاه بی‌نام، اجازه کاربری داده است. خلبانان عمومی هوانوردی می‌توانند در این منطقه پرواز کرده و همچنین خلبانان نیروی هوایی سلطنتی نیز از اجازه لازم برای اجرای ماموریتهای تمرینی در نزدیکی آنها برخوردارند.

دولت ولز امیدوار است که فرودگاه هواپیماهای بدون سرنشین بتواند شرکتهای خصوصی را که در حال حاضر از انجام ماموریت‌های آزمایشی در آمریکا بجز در فضاهای هوایی نظامی محدود محروم هستند، به این منطقه جذب کند.

باند پرواز ۱۲۵۰ متری فرودگاه ولز غربی قرار است به پروازهای آزمایشی هواپیمای جدید ارتش انگلیس موسوم به واچ‌کیپر WK450 اختصاص یابد که برای انجام ماموریتهای شناسایی، نظارت و هواشناسی و سایر پروژه‌های هدف‌گذاری تولید شده است.

این هواپیمای بدون سرنشین تاکنون بر روی دریای ایرلند پرواز کرده است. فضای هوایی جدید حدود ۶۴ متر به محیط داخل کشور و تا چندین جوامع روستایی ولز با جمعیت حدود ۱۰ هزار تن گسترش خواهد یافت.

این فرودگاه همچنین برای آزمایش هواپیمای بدون سرنشین ایتالیایی «فالکو» مورد استفاده قرار گرفته است.

 

 

    نظرات