رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر شیراز: شهرداری دستورالعمل خدمات غیرحضوری را مشخص کند

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر شیراز: شهرداری دستورالعمل خدمات غیرحضوری را مشخص کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «نوذر امامی» در یکصد و نهمین جلسه کمیسیون مربوطه که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد با اشاره به اینکه رشد روزافزون شهرنشینی، پیامدهایی مدرن و مختلفی را در زندگی روزمره شهروندان پدید آورده و این مهم توجه به هوشمندسازی شهرها را در ردیف مهم‌‌ترین اولویت‌های برنامه‌ریزان و سیاست گذاران قرار داده، اظهار داشت: در همین راستا مقرر شده است معاونت شهرسازی و معماری و شهرداری‌های مناطق نسبت به ارائه دستورالعمل واگذاری کلیه خدمات غیرحضوری به شهروندان  در روزهای آینده اقدام و نتیجه را به کمیسیون ارائه کند.

او با اشاره به ارائه گزارش معاونت شهرسازى و معمارى و شهرداري‌های مناطق یک و شش در خصوص خدمات شهرسازى غيرحضورى، تصریح کرد: این معاونت نسبت به بارگذاری فایل‌های آموزشی جهت استفاده شهروندان در سایت شهرداری نیز اقدام خواهد کرد .

وی خدمات شهرسازی در شهرداری‌ها را از اصلی‌ترین خدمات شهری و دارای حساسیت دانست و افزود: به صورت سنتی این خدمات بسیار کند و گران عرضه می‌شود و برای هر مرحله از جمله صدور پروانه ساخت و صدور گواهی پایان کار ساختمان تائیدیه ارائه می شود .

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز، اضافه کرد: بازدیدهای میدانی فراوان، تکمیل فرم‌های بازدید، واریز وجوه لازم به صورت دستی و ارائه فیش، ارائه نقشه‌های مهندسی و تاییدیه‌ها و گواهی نظارت و نظایر آن باعث می‌شود این روندها بسیار کند و به سختی سپری شود .

امامی با اشاره به اینکه شهرداری شیراز در راستای تلاش برای هوشمندسازی خدمات شهری گام برداشته است، اظهار داشت: برخی شهرهای کشور به این نتیجه رسیده‌اند برای کاهش حجم مراجعات مردمی به ادارات شهرسازی، سالم شدن فضای ارائه خدمات از طریق کاهش حضور کارمند و ارباب رجوع و از همه مهمتر برای سریعتر شدن و ارزانی ارائه خدمات، به سمت ارائه خدمات به صورت الکترونیک بروند که این رویه در شیراز نیز مورد توجه قرار گرفته است.

گفتنی است بازدید مشترک کمیسیون شهرسازی و معماری و هوشمندسازی از معاونت شهرسازی و معماری با موضوع خدمات غیرحضوری انجام خواهد گرفت .

پایان خبر /

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات