اجازه نخواهیم داد هیچ آلاینده‌ای در حوزه آبگیر سدها، دشت‌ها و...

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان بحث حفاظت فیزیکی از دشت‌ها و چاه‌ها را بسیار مهم برشمرد و گفت: اجازه نخواهیم داد هیچ آلاینده‌ای در حوزه آبگیر سدها، دشت‌ها و چاه‌های آب شرب ایجاد شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، دکتر هوشنگ ملایی با بیان اینکه سد استقلال میناب در حال حاضر 235 میلیون متر مکعب آب دارد، اظهار کرد: سد استقلال میناب پس از گذشت 10 سال پر شد که حدود 30 درصد از حجم فعلی آن از بارندگی سوم فروردین ماه تامین شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با ذکر این نکته که 25 درصد از مخزن سد استقلال میناب در ابتدای سال آبی پر بوده است، تصریح کرد: در  بارش های سال آبی جاری (مهرماه 98 تا کنون) بالغ بر 305 میلیون مترمکعب آب به سد استقلال میناب وارد شد که 150 میلیون مترمکعب آن در 6 ماهه اول سال آبی (اول مهرماه تا پایان اسفند ماه) و 155 میلیون مترمکعب آن در فروردین ماه سال جاری به این سد وارد شده است.

ملایی ابراز داشت: به منظور مدیریت سیلاب 102 میلیون مترمکعب از سیلاب ورودی به مخزن توسط سرریز و تخلیه گر تحتانی تخلیه شده است.

وی عنوان کرد: برای سال زراعی امسال بناست که 40 تا 45 میلیون متر مکعب آب از سد شمیل و نیان به منظور تامین آب شرب به شهرستان میناب انتقال داده شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان ابراز داشت: 30 میلیون متر مکعب آب از سد استقلال میناب برای تامین آب شرب و صنعت بندرعباس، میناب، روستاها و مناطق در مسیر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بخشی هم به عنوان حجم غیر مفید سد شناخته می‌شود و قسمتی دیگر از حجم مخزن نیز برای سال آینده در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مجموع استان هرمزگان یکی از سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین آب‌های سطح کشور را دارد، خاطرنشان کرد: مطالعات حفاظت کیفی دشت‌هایی که روی کیفیت منابع آب تاثیرگذار است همواره در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار داشته است. اجازه نخواهیم داد هیچ آلاینده‌ای در حوزه آبگیر سدها، دشت‌ها و چاه‌های آب شرب ایجاد شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با ذکر این نکته که با همکاری اداره کل محیط زیست حریم کیفی چاه‌ها مشخص شده است، گفت: همواره نظارت‌های لازم برای جلوگیری از آلودگی چاه‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات