جلسه بررسی توزیع آب شبکه یامچی بر اساس موجودی مخزن و اراضی زیر کشت

با حضور جانشین معاون حفاظت و بهره برداری، مدیردفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی، رئیس امور منابع آب شهرستان اردبیل، رئیس اداره بهره برداری از سد یامچی و نماینده شرکت بهره بردار شبکه یامچی جلسه بررسی توزیع آب شبکه یامچی بر اساس موجودی مخزن و اراضی زیر کشت رفته در شبکه برگزار گردید.

رئیس اداره بهره برداری سد یامچی شرکت آب منطقه ای اردبیل در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت ورودی و موجودی مخزن سد یامچی گفت: در حال حاضر حجم مخزن سد یامچی ۳۹ میلیون متر مکعب می باشد و بر اساس آمارهای ماخوذه از دفتر مطالعات پایه منابع آب پیش بینی می شود تا انتهای اردیبهشت حجم مخزن به ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش یابد.

مهندس هادی حبیب زاده افزود: در صورت تحقق این حجم پس از تامین صد در صد نیاز آب شرب در شش ماهه اول سال 99 و ذخیره آب شرب برای شش ماهه دوم در انتهای شهریور 99، حداکثر تا حجم 24 میلیون متر مکعب برای تخصیص به کشاورزی شبکه یامچی و حقابه بران پایین دست داشته باشیم .

مدیرامور منابع آب شهرستان اردبیل هم در این جلسه تصریح کرد: در تلاشیم پس از مشخص شدن میزان دقیق آب تخصیصی برای کشاورزی شبکه، با مشارکت شرکت بهربردار، قبل از بازگشایی سد، انعقاد قرارداد با زارعین پایاب شبکه انجام و کلیه اقدامات لازم جهت مدیریت شبکه با کاهش تلفات توزیع و نظارت بر برداشت های حقابه بران پایین دست، جهت استفاده حداکثری از میزان تخصیصی به شبکه یامچی انجام گیرد .

گفتنی است طبق گزارش شرکت بهره بردار شبکه یامچی در سالزراعی جاری ۵۲۰۰ هکتار(۳۵ درصد کشت پاییزه و ۶۵ درصد کشت بهاره)از اراضی شبکه به زیر کشت خواهد رفت که از مجموع اراضی، زارعین پایاب در حدود ۴۰ درصد اقدام به کشت سیب زمینی خواهند کرد و بر این اساس نیاز آبی این اراضی در حدود ۲۲ میلیون متر مکعب می باشد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات