اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین برای مقابله با ویروس کرونا تشریح شد

اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین برای مقابله با ویروس کرونا تشریح شد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ امینی با اشاره به جلسات متعدد ادارات مختلف سازمان و سیاستگذاری ها و تقسیم کار صورت گرفته بین واحدهای اجرایی و ستادی به تشریح اقدامات انجام گرفته از سوی این سازمان در خصوص ویروس کرونا پرداخت.

امینی توجه به سلامت مجموعه کارکنان و پاکبانان را که در خط مقدم برای پاکیزگی و بهداشت محیط شهری تلاش می کنند را بسیار ضروری ارزیابی کرد و افزود: در این راستا یک هزار نفر ساعت آموزش در خصوص نحوه صحیح جمع آوری پسماندها و همچنین استفاده از ماسک و دستکش و رعایت موازین بهداشتی حین کار برگزار و به تمامی پیمانکاران تجهیز نیروهای خدماتی به ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده وفق دستورالعمل اعلامی ابلاغ گردید.

وی افزود: پاکسازی و گند زدایی ساختمان ستادی و 12 اداره تابعه وهمچنین توزیع وسایل حفاظت فردی به میزان نیاز به تمامی کارکنان سازمان به صورت دوره ای در حال اجرا است و عملیات گندزادیی صد دستگاه خودرو فعال در حوزه اجرایی و ستادی سازمان نیز روزانه انجام می گیرد.

امینی در ادامه به تجهیز 4 دستگاه کامیون به تانکر  و واتر جت جهت شستشو و گندزدایی معابردر راستای اجرای عملیات پیشگیرانه شیوع ویروس کوید19 اشاره و افزود: هر شب با بکارگیری خودروهای تجهیز شده ، معابر پرتردد شهر و 240 هزار متر مربع از انهار سرپوشیده و روباز سطح شهر شستشو و گندزدایی می شوند. این در حالی است که تا کنون علاوه بر شستشو و گند زدایی ، بیش از 200 تن رسوب و لای نیز از انهار خارج و حمل شده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گندزدایی و شستشوی روزانه مخازن زباله، ریل و محل استقرار آن را از دیگر اقدامات مهم سازمان دانست و خاطر نشان کرد: در شبانه روز بیش از 800  مخزن از مخازن ویژه جمع آوری پسماند تعبیه شده به همراه ریل  و جایگاه استقرار آن شستشو و گند زدایی می شوند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزووین جلوگیری از تفکیک غیرمجاز زباله را از دیگر اقدامات سازمان دانست و افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با دادستان محترم به صورت جدی از فعالیت عوامل جمع آوری کننده پسماند خشک قابل بازیافت از معابرومخازن و مبادی تولید و همچنین مراکز خرید و فروش ضایعات  جلوگیری بعمل آمد .در سطح شهر قزوین در اسفند ماه بیش از 700 نفر در بخش جمع آوری از معابر و مخازن فعال بودند که از فعالیتشان در سطح شهر جلوگیری شد .بیش از45واحد صنفی خرید و فروش ضایعات نیز درشهر قزوین فعالیت دارند که به تمامی آنها اخطاریه عدم فعالیت ابلاغ گردید.

وی به نظارت شبانه روزی اکیپ های گشت و نظارت واحد تفکیک در مبداء اشاره و  تصریح کرد:دو اکیپ گشتی ستاد تفکیک سازمان در دوشیفت به صورت شبانه روز شهر را رصد کرده و با متخلفین طبق قانون برخورد می کنند از آنجا که برخی از عوامل فعال در این حوزه به اخطارهای ابلاغ شده توسط سازمان توجهی نکردند با حکم قضایی با آنان برخوردشد به طوری که 7 مرکز خرید و فروش ضایعات پلمب و بیش از 250 نفر از عوامل جمع آوری کننده نیز اعمال قانون شدند.

این مسئول گفت: در کنار موارد اعلام شده جمع آوری سگ های بلاصاحب و حیوانات موذی جهت جلوگیری از احتمال شیوع ویروس و بیماری ها توسط حیوانات ناقل از دیگر فعالیت های سازمان در واحد اجرایی است و از ابتدای اسفند ماه تا کنون 105 قلاده  سگ بلا صاحب از سطح شهر و نواحی منفصل شهری زنده گیری و تحویل کمپ های نگهداری شده اند و معابر و انهار پر خطرسطح شهرنیزبرای مقابله با جوندگان (موش) طعمه گذاری شده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در ادامه به اقدامات صورت گرفته درواحد پسماندهای ساختمانی اشاره و خاطر نشان کرد: ابلاغ بیش از 500  اخطار به  شهروندان جهت جمع آوری و حمل پسماند ساختمانی تولید شده بواسطه تعمیرات ساختمانی ، جمع آوری و پاکسازی15 هزار تن خاک و نخاله رها شده در سطح شهر از اقدامات ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی در این ایام بود .

وی اظهار کرد: یکی دیگر از موارد مهمی که توسط سازمان به صورت مستمراجرا می شود شستشو و گندزدایی سرویس های بهداشتی مسجدالنبی میباشد که دارای 90 چشمه است . بیش از هزار و 500 متر مربع بنر اطلاع رسانی و آموزش شهروندی نیز در این ایام  در فضای تبلیغات شهری نصب و حدود دوساعت و سی  دقیقه برنامه زنده تلویزیونی در شبکه استانی داشتیم.

امینی در پایان خاطر نشان کرد:در راستای ارتقاء سطح بهداشت معابر پرتردد شهر  100 مخزن ویژه جمع آوری  وسایل حفاظت فردی (ماسک ،دستکش ، دستمال و...) استفاده شده در خیابانهای امام (ره) و شهداء نصب شد.در روز سیزدهم فروردین نیزعوامل اجرایی سازمان با سازمان پارک ها و فضای سبز و دیگر واحدهای اجرایی در شهرداری در امر ممانعت از ورود شهروندان به بوستانها مشارکت کردند.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات