آموزش بیش از 25 هزار نفر از شهروندان در طرح تفکیک از مبدأ

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان خبرداد:

آموزش بیش از 25 هزار نفر از شهروندان در طرح تفکیک از مبدأ

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان از آموزش 25 هزار و 241 نفر از شهروندان کرمانی در طرح تفکیک از مبدأ در سال گذشته خبر داد.

علیرضا ریاضی در گفت‌وگو با کرمان‌آنلاین، با بیان این‌که آموزش تفکیک زباله از مبدأ در سال‌جاری نیز در دستور کار است، گفت: تفكیك زباله از مبدأ ازجمله طرح‌های مهمی است که متأسفانه با وجود فرهنگ‌سازی لازم و داشتن صرفۀ اقتصادی، هنوز در شهر ما محقق نشده است.

وی افزود: در حال حاضر، صنعت بازیافت 15 درصد تولید ناخالص داخلی برخی كشورها را تشكیل می‌‌دهد و فرصت شغلی بسیاری ایجاد می‌‌كند.

ریاضی با بیان این‌که صاحب‌نظران مدیریت پسماند، دفن اصولی زباله را برای جلوگیری از تهدیدهای زیست‌محیطی ضروری می‌دانند، گفت: اجرا و تحقق حل معضل پسماند، به تفكیك زباله از مبدأ بستگی دارد.

وی مدیریت زباله‌های شهری را از دغدغه‌های اصلی دولت‌ها دانست و گفت: كاهش زباله در مبدأ، تفكیك از مبدأ، استفادۀ مجدد و بازیافت ازجمله سیاست‌های دولت‌ها برای كاهش زباله است که شهرداری کرمان نیز این سیاست را دنبال می‌کند و اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: برای جلوگیری از سوء‌استفادۀ زباله‌گردها و مشکلات زیست‌محیطیِ پیرامون آن، از شهروندان می‌خواهیم در طرح تفیک زباله از مبدأ با شهرداری همکاری کنند.

م.ج

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات