در سال گذشته 80 درصد از املاکِ شهر کرمان ممیزی شدند

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان:

در سال گذشته 80 درصد از املاکِ شهر کرمان ممیزی شدند

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، ممیزی املاک شهر کرمان را یکی از ضرورت‌های شهرداری دانست که فقدان آن احساس می‌شد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، رضا دادگرپور با بیان این‌که با تدبیر، دیدگاه مثبت و حمایت شهردار کرمان، ممیزی املاک از سال گذشته شروع شده و تاکنون، بیش از 80 درصد پیشرفت داشته است، اظهار امیدواری کرد: 20 درصد باقی‌ماندۀ طرح ممیزی در سال‌جاری به پایان برسد.

وی گفت: مزیت عمدۀ این طرح، کاهش زمان حضور ارباب رجوع در شهرداری است و زمان جست‌وجوی پرونده‌ها نیز به حداکثر سه دقیقه کاهش پیدا کرده است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان افزود: هم‌چنین استعلام‌ها به‌صورت فرایندی و بدون نیاز به حضور ارباب رجوع انجام می‌شود.

دادگرپور ادامه داد: تنوع و پراکندگی بایگانی‌ها و بانک‌های داده و عدم ارتباط پرونده‌ها و داده‌ها، از عمده‌مشکلات موجود در شهرداری بود که با انجام ممیزی مرتفع شد و اکنون، با تجمیع تمام بایگانی‌ها، مسیرهای موازی حذف و زمان رسیدگی به پرونده‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای کوتاه شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، شناسایی منابع پایدار برای شهرداری را از اهداف مهم ممیزی املاک برشمرد و گفت: برای اولین‌بار در تاریخ شهرداری کرمان، تمام املاک به تفکیک کاربرد ملک، دارای کد منحصربه‌فرد شدند که این مسأله عامل مهم افزایش اصالت پرونده‌های شهرداری و امکان ایجاد ارتباط با ثبت اسناد و املاک است.

دادگرپور افزود: در جریان ممیزی توسط کارشناسان شهرداری، تمام عوامل محدودکنندۀ ایجاد ارتباط سيستمي با ثبت اسناد و املاک، شناسایی و تمام زیرساخت‌های لازم جهت ارتباط سریع و دقیق فراهم شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، قوی‌ترین و دقیق‌ترین ارتباط مکانی (دقت پنج سانتی‌متر) در ایران، متعلق به شهرداری کرمان است.

ش.ا

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات