تدوین استانداردهای سازه‌های بتنی

تدوین استانداردهای سازه‌های بتنی

http://www.bananews.ir/نایب رییس انجمن بتن خوزستان گفت: استفاده از بتن برای احداث ساختمان به ‌منظور کاهش مصرف انرژی در ساخت آن، مشروط به استفاده و بکارگیری از تکنولوژی‌های روز در ساخت بتن است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نصراله مالگرد در گفت‌ وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اگر بتن در کارگاه‌های بزرگ ساخت تولید شود، تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی برای تولید آن خواهد داشت.

وی افزود: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت گاز، قیمت تمام شده آجر که با استفاده از گاز و مازوت ساخته می‌شود، افزایش یافته و به همین منظور باید استفاده از آجر و بلوک در ساختمان‌سازی کاهش یابد و بتن سبک که خصوصیات بهتری دارد جایگزین آن شود.

نایب رییس انجمن بتن خوزستان با بیان این‌که این امر در سبک‌سازی ساختمان‌ها بسیار موثر خواهد بود، عنوان کرد: در حال حاضر تکنولوژی ساخت بتن به گونه‌ای است که می‌توان با استفاده از مواد سبک به جای شن و ماسه، وزن مخصوص بتن را کاهش داد.

مالگرد ادامه داد: استفاده از این بلوک‌ها در ساخت دیوار و پارتیشن‌ها می‌تواند در کاهش وزن ساختمان بسیار موثر باشد که این امر به معنی کاهش نیروی زلزله بر ساختمان خواهد بود و با آن رابطه‌ مستقیم دارد.

وی با اشاره به این‌که استفاده از بتن در ساخت ساختمان به جای آجر هزینه حمل را نیز کاهش می‌دهد، یادآور شد: با توجه به این‌که کارخانجات تولید آجر در استان از خاک رس خوزستان برای ساخت آجر استفاده می‌کنند وزن این آجرها در مقایسه با آجرهای تولیدی دیگر استان‌ها بسیار سنگین‌تر است.

نایب رییس انجمن بتن خوزستان از همکاری این انجمن با سازمان نظام مهندسی، شهرداری و دیگر ارگان‌های متولی ساخت مسکن برای تدوین استانداردهای روشن برای سازه‌های بتنی خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز این استانداردها وجود دارد اما به خوبی اجرا نمی‌شود.

مالگرد بیان کرد:‌ باید از بتن‌های استفاده شده در ساختمان‌ها نمونه‌گیری و نتایج آزمایش آن به عنوان مدرک در شناسنامه‌ ساختمان حفظ شود.

 

 

    نظرات