نجات ۲ روستا از طغیان رودخانه کشف‌رود در خراسان رضوی

نجات ۲ روستا از طغیان رودخانه کشف‌رود در خراسان رضوی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدرضا عبادی‌نژاد" با اعلام این خبر گفت: با توجه به شدت بارندگی‌ها نسبت به هفته گذشته به تمامی کارکنان اعلام آماده‌باش شد و با دریافت اطلاعات میزان دبی لحظه به لحظه از اشل ثبت دبی معدن آق دربند و صدرآباد پیش‌بینی سیلابی با حجم بالاتری نسبت به سیلاب‌های قبلی داشتیم.
وی گفت: بلافاصله با تشکیل جلسه ستاد بحران اقدام به اطلاع رسانی توسط بخشداری به دهیاران روستاهای اطراف رودخانه کردیم.
عبادی‌نژاد یادآور شد: پس از بررسی اطلاعات مشخص شد سیلابی با دبی 350 مترمکعب درثانیه در رودخانه جریان دارد. با توجه به رسوب بالای سیلاب‌های کشف‌رود و رسوب‌گذاری زیاد در رودخانه تجن که پس از تلاقی کشف‌رود با هریرود تشکیل می‌شود امکان انتقال ایمن این سیلاب در محدوده روستاهای نوروزآباد و قاسم‌آباد غیرممکن و دور از انتظار بود.
مدیر اداره منابع آب سرخس تصریح کرد: بلافاصله این امور با کمک فرمانداری و بخشداری و استفاده از امکانات اداره راه و شهرداری و ماشین آلات بخش خصوصی اقدام به تقویت خاکریزها و ایجاد دیواره حفاظتی در محدوده روستاهای یاد شده کرد.
وی با اشاره به تلاش ۱۸ ساعته کارکنان امور منابع آب سرخس افزود: بعد از ساعت‌ها تلاش موفق به جلوگیری از سرریز رودخانه تجن در محدوده روستاهای نوروزآباد و قاسم آباد شدیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات