احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق آب "صفر" است

احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق آب "صفر" است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "فهیمه امیری" افزود: بدنه ویروس کرونا از چربی تشکیل شده که با قرار گرفتن در معرض ماده گندزدایی کاملا از بین می‌رود.
وی با بیان اینکه خط قرمز شرکت آبفای استان اصفهان کیفیت آب است، تصریح کرد: اولویت این شرکت تامین و توزیع آب سالم و بهداشتی است که بر این اساس در سطح استان آزمایشگاه‌های متعددی، کیفیت آب را از لحاظ میکروبی، شیمیایی و فلزات سنگین مورد آزمایش قرار می‌دهند.
مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت شرکت آبفای استان اصفهان با اشاره به تعداد مراکز پایش و کنترل کیفیت آب در سطح استان خاطرنشان کرد: در سطح استان 22 آزمایشگاه، پارامترهای میکروبی آب را به‌طور شبانه‌روزی و مستمر اندازه‌گیری می‌کنند و چهار باب آزمایشگاه از نظر شیمیایی، میزان املاح موجود در آب نظیر کلسیم، منیزیم، نیترات و سولفات موجود را بررسی کرده و دو باب آزمایشگاه میزان فلزات سنگین موجود در آب مانند سرب، روی، جیوه، کروم و مس  را بررسی می‌کند.
وی با بیان اینکه در سطح استان اکیپ‌هایی به‌صورت مستمر کیفیت آب را بررسی می‌کنند، افزود: در سطح استان علاوه بر آزمایشگاه‌های ثابت، همه روزه اکیپ‌های سیار کیفیت آب را از نظر پارامترهای میکروبی، شیمیایی و فلزات سنگین آزمایش می‌کنند.
امیری خاطرنشان ساخت: در تصفیه‌خانه آب باباشیخعلی در حین فرایند تصفیه به‌صورت آنلاین EC‌، PH‌، مقدار کدورت و کلر باقی‌مانده آب مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت شرکت آبفای استان اصفهان با تاکید بر اینکه مردم نگران کیفیت آب شرب نباشند و بدانند که ویروس کرونا به هیچ عنوان از طریق آب آشامیدنی انتقال نمی‌یابد، بیان کرد: شرکت آبفای استان اصفهان حساسیت ویژه‌ای بر تامین و توزیع آب شرب با کیفیت در سطح استان داشته و از زمان شیوع ویروس کرونا نظارت و حساسیت بر تامین و توزیع آب شرب چندین برابر شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات