مصوبه افزایش بهای خدمات ناوگان حمل‌ونقل عمومی  ...

مصوبه افزایش بهای خدمات ناوگان حمل‌ونقل عمومی ...

مصوبه افزایش بهای خدمات ناوگان حمل‌ونقل عمومی تعلیق می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجتبی بهاروند با بیان اینکه براساس تصمیم کمیسیون تلفیق که در جلسه علنی شورای شهر مشهد به تصویب رسید، امسال شاهد افزایش بهای خدمات ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اعم از مترو و اتوبوس خواهیم بود، اظهارکرد: براساس این تصمیم، بلیت اتوبوس 100 تومان و قطارشهری نیز 300 تومان افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: با توجه به افزایش قیمت بنزین و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و نیز لزوم تشویق شهروندان به استفاده از حمل‌ونقل عمومی و پرهیز از تردد با وسایل شخصی، کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا با افزایش قیمت بلیت اتوبوس مخالف بود ولی بهای خدمات‌دهی قطارشهری را براساس جدول ارائه شده از سوی وزارت کشور افزایش دادیم.

به گفته رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد، مصوبه افزایش بهای خدمات ناوگان اتوبوسرانی و قطارشهری اواخر سال گذشته برای بررسی در کمیته تطبیق به فرمانداری ارسال شده بود.

بهاروند در ادامه با اشاره به شرایط دشواری که شیوع ویروس کرونا برای شهروندان ایجاد کرده است، گفت: با تاکید اعضای شورای شهر مشهد، شهرداری لایحه تعلیق افزایش بهای خدمات حمل‌ونقل عمومی را برای زمانی حدود 2 تا 3 ماهه آماده کرده و در جلسه علنی شورای شهر که فردا دوشنبه، برگزار می‌شود، این موضوع مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هزینه های ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اعم از ماشین‌آلات، تعمیر، نگهداری و ...، در سالهای اخیر رشد چشمگیر در حدود 300 تا 400 درصدی داشته که ولی در عین حال، شهروندان عزیز حدود یک سوم بهای تمام شده این خدمات را پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت آن در قالب یارانه توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات