اجراي طرح خوداظهاري و قرائت كنتورهاي برق توسط مشتركان

اجراي طرح خوداظهاري و قرائت كنتورهاي برق توسط مشتركان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مصطفي رجبي‌مشهدی" در این رابطه افزود: استفاده از اين امكان كاملا اختياري است و در صورتي كه مشتركان تمايل به استفاده از اين روش نداشته باشند، همكاران صنعت برق براي قرائت كنتور مراجعه خواهند كرد.
وی خاطرنشان كرد: مشتركاني كه هنگام مراجعه مامور در محل حضور ندارند و يا به هر دليلي تمايل ندارند ماموران قرائت به محل مراجعه کنند، مي‌توانند پس از دريافت پيامك شركت توزيع و در بازه زماني مشخص شده در پيامك ارسالي، اطلاعات مصرف را از طريق سايت اينترنتي www.saapa.ir و يا اپليكيشن خدمات غيرحضوري برق كه از سايت شركت‌هاي توزيع قابل دريافت است، اعلام نمايند.
سخنگوي صنعت برق ادامه داد: در همين راستا شركت‌هاي توزيع پس از بررسي و صحت‌سنجي اطلاعات مصرف، قبض برق را صادر کرده و بديهي است درصورت عدم ارسال اطلاعات و يا ارسال اطلاعات نادرست، ماموران طبق روال قبل جهت قرائت مراجعه خواهند نمود.
رجبي‌مشهدی يادآور شد: با توجه به امكانات ويژه‌اي كه در اپليكيشن خدمات غيرحضوري برق در اين زمينه پيش‌بيني شده، از جمله امكان ارسال اطلاعات مصرف صرفا با عكس گرفتن از كنتور با گوشي همراه و ارسال آن در محيط نرم‌افزار و راهنمايي نحوه قرائت با توجه به نوع كنتور، توصيه مي‌شود اپليكيشن پيش‌بيني شده را در گوشي همراه نصب و از آن براي اين منظور استفاده شود.
سخنگوي صنعت برق با بيان اينكه اين نرم‌افزار علاوه بر فراهم نمودن امكان ارسال اطلاعات مصرف برق، امكان مشاهده و پرداخت قبض صادر شده را فراهم مي‌کند، خاطرنشان كرد: در آينده‌اي نزديك تمامی خدمات (غيرحضوري) فروش و پس از فروش شركت برق از طريق اين نرم‌افزار ارائه خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات