سد کمال‌صالح در استان مرکزی سرریز کرد

سد کمال‌صالح در استان مرکزی سرریز کرد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، " عزت‌اله آمره‌ای" با اعلام این خبر افزود: حجم بارش‌های مطلوب بهاره و بارش‌های خوب فصل آبی جاری باعث شد بیش از 95 میلیون مترمکعب آب در دریاچه سد کمال‌صالح اراک ذخیره شده و نهایتاً سرریز کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر دبی خروجی از سد کمال‌صالح هشت متر مکعب بر ثانیه است و پیش‌بینی می‌شود با افزایش دبی ورودی به سد، میزان آب سرریز بیشتر شود.
آمره‌ای، دبی ورودی به سد کمال‌صالح را 12 متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و افزود: سرریز شدن سد کمال صالح هیچ مشکلی را برای نقاط پائین‌دستی ایجاد نکرده و میزان آبی که از سد خارج می‌شود به سمت استان لرستان هدایت شده و به حجم آب دریاچه سد مروک لرستان افزوده می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی بیان کرد: با وقوع بارش‌های بهاره ذخایر منابع زیرزمینی افزایش و روان‌آب‌ها، آب‌های سطحی، رودها و رودخانه‌های این استان پرآب شده‌اند و دغدغه کمبود آب شرب در برخی شهرستان‌های استان رفع شده، اما هنوز محور مدیریت مصرف، صرفه‌جویی و دوری از اسراف است و نیاز است در مدیریت مصرف بهینه از منابع آب تمهیدات و اقدامات لازم به عمل آید.
وی تصریح کرد: بارندگی‌های فصل آبی به‌ویژه در فصل بهار موجب تکمیل تراز آبی بیشتر سدهای استان شد و خوشبختانه سرریز شدن و سیلابی شدن آنها در استان هیچ خسارتی بر جای نگذاشت.
آمره‌ای در ادامه افزود: سد الغدیر ساوه نیز با حجم 270 میلیون متر مکعب در آستانه سرریز شدن است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات