مدیریت شهری در این دوره بهترین عملکرد را در حفظ محیط زیست داشته است/  ...

مدیریت شهری در این دوره بهترین عملکرد را در حفظ محیط زیست داشته است/ ...

مدیریت شهری در این دوره بهترین عملکرد را در حفظ محیط زیست داشته است/ سال ۹۹، سال حمل و نقل پاک برای مدیریت شهری است

شهردار مشهد در پاسخ به سوال عضو شورای اسلامی شهر در پاسخ به طرح سوال هفته گذشته حاجیان شهری، عضو شورای شهر در خصوص پیوست زیست محیطی انجام پروژه‌های عمرانی در مشهد گفت: موضوع محیط زیست بسیار مهم است و تهیه پیوست محیط زیست برای پروژه ها را جدی گرفتیم. هدف این است که اگر قرارداد پروژه‌ای بسته می‌شود ذیل آن مطالعات زیست محیطی لحاظ شود. همچنین قرار است هر پروژه‌ای که قبلا قراردادش بسته شده این پیوست به آن اضافه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد در صحن علنی هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر با بیان اینکه مدیریت شهری در این دوره بهترین عملکرد را در حفظ محیط زیست داشته است، اظهار کرد: برخی از پروژه‌های که تمام شده و نیاز به پیوست زیست محیطی دارد نیز قرار است چنین پیوستی برایش تهیه شود تا اگر آثار منفی زیست محیطی دارد با این مطالعات کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: یازدهم اسفندماه گزارش کار در این حوزه به رییس شورا ارائه شده و در آنجا اعلام کردیم اماده پاسخگویی در جلسه مشترک هستیم. شورا و شهرداری در این دوره می‌توانند افتخار کنند که یک مدیریت شهری طرف‌دار محیط زیست پاک است.
کلائی با اشاره به اینکه چند سال است پروژه کشف‌رود داد فعالان محیط زیست را به صدا دراورده، ما ریسک کردیم و وارد این پروژه شدیم، افزود: در ارتفاعات جنوب تعداد میلیونی درخت کاشته شده است، خطوط دوچرخه را احیا کردیم، سال ۹۹ را حمل و نقل پاک شعار خود قرار دادیم، به دنبال اتوبوس و تاکسی برقی هستیم.
وی ادامه داد: پروژه جداسازی آب شرب از آب خام، پروژه چند صد میلیارد تومانی است که اگر می‌خواست روند طبیعی خود را طی کند ۷ الی ۸ سال طول می کشید و ما در سال گذشته بخشی از نتایج عملیاتی ان را دیدیم.
کلائی اضافه کرد: از آقای دادستان تشکر می کنم که طی مصاحبه ای از اقدامات مدیریت شهری در پروژه ارتفاعات جنوب دفاع کردند.
وی با بیان اینکه ما نیز به اصل داشتن پیوست زیست محیطی برای پروژه ها اعتقاد داریم اظهار کرد: بر این اساس قبل از اجرای پروژه ها به مشاور سفارش تهیه پیوست زیست محیطی را می دهیم، شهرداری مشهد حتی برای پروژهایی مانند تقاطع غیر همسطح مصلی که طرح آن سال ۸۹، ۸۸ تهیه شده نیز سفارش تهیه پیوست زیست محیطی داده است.
این خبر در حال تکمیل شدن است.

مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات