آمادگی آذربایجان غربی برای صدور توان فنی و مهندسی به نخجوان

آمادگی آذربایجان غربی برای صدور توان فنی و مهندسی به نخجوان

http://www.bananews.ir/استاندار آذربایجان غربی در دیدار با رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان از آمادگی برای صادرات توان فنی و مهندسی استان در حوزه های سد سازی، ساختمان سازی، راه سازی، صنعت و کشاورزی خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، وحید جلال زاده شامگاه سه شنبه در این دیدار با تاکید بر اینکه علامند به توسعه بیشتر روابط در عرصه های مختلف با جمهوری خودمختار نخجوان هستیم افزود: توسعه روابط دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در عرصه های ورزشی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علمی و آموزشی مورد تاکید روسای جمهور دو کشور است که مناطق مرزی دو کشور در این راستا می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه مردم دو منطقه اشتراکات زیادی با هم دارند گفت: زبان، فرهنگ و آداب و رسوم مشترک بین مردم دو سوی مرز سبب شده که مسئولان و دولتمردان نیز در راستای توسعه روابط همه جانبه با هم تلاش بیشتری کنند.

جلال زاده سفر واصیف طالب اف به آذربایجان غربی را نقطه عطفی در راستای گسترش روابط دو منطقه دانست و خاطر نشان کرد: در این سفر علاوه بر بررسی و پیگیری پروتکل های قبلی، تفاهم نامه های جدیدی امضا خواهد شد که زمینه ساز توسعه بیشتر روابط خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین توسعه، آبادانی و عمران دو منطقه آذربایجان غربی و جمهوری خودمختار نخجوان را نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: دو منطقه به پیشرفت های خوبی دست یافته اند و روند خوبی را در حوزه های سازندگی طی می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: بعد از انقلاب جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی گام های خوبی در راستای توسعه صنعت، عمران و‌ آبادانی برداشته شده است و توانسته ایم به پیشرفت های قابل توجهی دست یابیم.

استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: امیدواریم بعد از این سفر حضرتعالی زمینه ای در جمهوری خودمختار نخجوان برای حضور فعال مهندسان آذربایجان غربی برای اجرای پروژه های صنعتی و عمرانی فراهم شود.

وی در ادامه به تشریح بخشی از توانمندی های آذربایجان غربی در حوزه های مختلف پرداخت و گفت: ما به عنوان دومین استان پر آب کشور در حال حاضر ۱۴ سد در حال بهره برداری و ۱۵ سد در دست احداث داریم و به تکنولوژی های خوبی نیز در عرصه سد سازی دست یافته ایم.

جلال زاده افزود: تولید ۶۰ درصد از کنسانتره و آب میوه کشور، همچنین دارا بودن مقام اول صنایع غذایی کشور و توسعه آبیاری تحت فشار در استان مزیت های قابل توجه آذربایجان غربی است که می توانیم در این زمینه به جمهور خودمختار نخجوان کمک کنیم.

 

 

    نظرات