نمایشگاه عکس معماری ایرانی - اسلامی برگزار می‌شود

نمایشگاه عکس معماری ایرانی - اسلامی برگزار می‌شود

http://www.bananews.ir/نمایشگاه عکس معماری ایرانی اسلامی از ۲۱ تا ۲۷ شهریورماه در حاشیه سمپوزیوم بین‌المللی معماری و شهرسازی به نمایش درمی‌آید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بهرنگ مجیدی مسئول کمیته هنری سمپوزیوم با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه عکس معماری و معنویت با موضوعیت شناساندن هنر معماری ایرانی - اسلامی در بناهای تاریخی و مذهبی و تاکید بر استفاده از شاهکارهای هنری و دستاوردهای تزیینی در معماری ایرانی- اسلامی که مناسب کاربری بناها تعیین شده است، به عنوان مهمترین و موثرترین هنری که می‌تواند شمایل شهرها را تغییر دهد و در روح مردم تأثیرگذار باشد در موزه امام علی (ع) به نمایش در می‌آید.

وی افزود: نمایشگاه عکس معماری ایرانی - اسلامی با به نمایش گذاشتن ۱۰۰ اثر برتر عکاسی در راستای برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی معماری و شهرسازی، بر آن نکته اشاره دارد که، از زمانی در این مرز و بوم مسیر رکود معماری آغاز شد که در تعریف معماری به معنای ساخت و ساز در راستای انجام وظیفه اجتماعی و خدمت‌رسانی توجه شد، در حالی که معماری هنری است عجین شده با چشمان و روح شهروندان که باید با فرهنگ و سلیقه جمعی سازگار باشد. نمایشگاه عکس معماری و معنویت سعی می‌کند تا این نکته را به جامعه معماران و افکار عمومی یادآوری کند که معماری قبل از آنکه بنا را بنگرد به روح بنا می‌پردازد. اتفاقی که سعی داریم با برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی معماری و شهرسازی به آن نزدیک‌تر شویم.

مجیدی در ادامه بیان کرد: البته از سوی دیگر سعی می‌شود با نمایش معماری ایرانی- اسلامی در قالب هنر عکاسی این شاخص تمدن ایرانی را به دیگر ملل معرفی کنیم تا معماران‌شان در این سمپوزیوم بتوانند فرهنگ ایرانی را همان‌طور که هست بشناسند و به ارائه طرح‌هایی مناسب جامعه ما بپردازند.

سمپوزیوم بین‌المللی معماری و شهرسازی با حضور تعدادی از اساتید برجسته معماری ایرانی و ایتالیا، به همت دانشگاه‌های مختلف در موزه امام علی(ع) واقع در خیابان اسفندیار از ۲۱ تا ۲۸ شهریورماه برگزار می‌شود.

 

 

    نظرات