12 واحد صنفی متخلف خرید و فروش ضایعات پلمپ شد

12 واحد صنفی متخلف خرید و فروش ضایعات پلمپ شد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ امینی با اشاره به اهمیت حفظ سلامت شهروندان اظهار کرد: از اولین روزهایی که خبر ابتلا به ویروس کرونا در کشور منتشر شد و با ابلاغ دستور العمل های پیشگیرانه مجموعه شهرداری در خصوص پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کووید 19، این سازمان با اقدامات متعدد ملزم شد تا در چارچوب دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری از اپیدمی کرونا وارد عمل شود.

وی ضمن اشاره به اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در ستاد تفکیک در مبداء سازمان مدیریت پسماند به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19 تصریح کرد: پس از اعلام شیوع بیماری کرونا در کشور، الزام توزیع روزانه دستکش و ماسک به عوامل اجرایی و ناوگان تحت پوشش به پیمانکار ابلاغ شد که در همین راستا گشت های بیست و چهارساعته  مبنی بر ممانعت از ادامه فعالیت عوامل غیرمجاز و فعال که فاقد تجهیزات بهداشتی بودند در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول افزود: پس از اعلام اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در دیگر شهرها، به منظور ارتقای سطح بهداشت معابر و مخازن و پیشگیری از انتشار آلودگی در قزوین، جمع آوری پسماند خشک قابل بازیافت از مخازن و معابر شهر ممنوع شد و به پیمانکار و تمامی مراکز خرید و فروش ضایعات ابلاغ و حدود یک هزار متر مربع بنر اطلاع رسانی در سطح شهر نصب شد.

وی ادامه داد: از آنجا که  اين ویروس با سرعت انتشار بالا شیوع یافت، برای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از انتشار آلودگی، جمع آوری پسماند خشک قابل بازیافت از مبادی تولید (درب منازل و سامانه خرید) تعطیل و فعالیت واحدهای صنفی خرید و فروش ضایعات نیز ممنوع شد.

امینی به عدم تمکین برخی از مراکز خرید و فروش ضایعات و عوامل اجرایی آن به ابلاغیه ممنوعیت فعالیت در این ایام اشاره و خاطرنشان کرد: بی توجهی و فعالیت برخی از فعالان این بخش موجب گردید مجوز پلمب مراکز خرید و فروش ضایعات و برخورد با عوامل اجرایی متخلف در سطح شهر از قوه قضاییه و دادستانی اخذ و  12  واحد صنفی خرید و فروش ضایعات پلمپ گردد.

وی یادآور شد: اکیپ های گشت و ناظران ستاد تفکیک در دو شیفت کاری و به صورت شبانه روز مراکز خرید و فروش ضایعات را زیر نظر داشته و با فعالان بخش جمع آوری ضایعات در سطح شهر برخورد می کنند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از تمامی واحد های صنفی خرید و فروش ضایعات و عوامل جمع آوری کننده ضایعات در سطح شهر خواست برای حفظ سلامت خود، خانواده و شهروندان تا بهبود شرایط و بازگشت به حالت عادی در این حوزه فعالیتی نداشته باشند .

وی در پایان به موقت بودن تعطیلی عملیات جمع آوری پسماند خشک قابل بازیافت از مبادی تولید اشاره و اعلام کرد: شهروندان ساکن در محدوده تحت پوشش طرح تفکیک در مبداء توجه داشته باشند تعطیلی عملیات جمع آوری و حمل پسماند خشک قابل بازیافت از درب منازل موقت بوده و پس از رفع انتشار بیماری و پایداری شرایط از سر گرفته خواهد شد.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات