تصویب بستۀ تشویقی بخشودگی عوارض اصناف

در نشست شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

تصویب بستۀ تشویقی بخشودگی عوارض اصناف/ تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری کرمان

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، امشب با حضور رییس و سایر اعضای شورا، شهردار کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با بیان این‌که اجرای آرامستان کرمان زمان‌بر شده است، بر سرعت‌بخشیدن به اجرای آرامستان تأکید کرد.

وی در ادامه، درخواست کرد: موضوع معارض زمین آرامستان جدید، توسط مدیریت استان حل‌و‌فصل شود

فرشاد افزود: در این خصوص برگزاری نشستی با حضور مسئولان استانی را پیگیری می‌کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان همچنین ضمن تقدیر از فعالیت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در ایام نوروز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، فضای مجازی باید کمبودهای فضای عمومی را جبران کند.

منصور ایرانمنش، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز به شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی ایجادشده برای شهروندان اشاره و پیشنهاد کرد برای مستأجران شهرداری در حوزه‌های مختلف نیز تخفیف‌هایی در نظر گرفته شود.

در نظر گرفتن مجری خاص برای پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری

علی‌اکبر مشرفی، عضو دیگر شورا هم با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به این‌که مشخص نیست مشکل کرونا تا چه زمانی ادامه داشته باشد؛ پیشنهاد می‌کنم برای پروژه‌های شهری که از اولویت بیشتری برخوردارند، ازجمله معبر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، مجری خاص در نظر گرفته شود و مجری هر پروژه نیز هر دو هفته یک‌بار، گزارشی از پیشرفت کار را به شورا ارایه کند.

احمد حسن‌زاده، عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان هم ضمن تقدیر از اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری که برای افزایش نشاط و شادابی شهروندان در شرایط کرونایی تلاش می‌کنند، گفت: سایر حوزه‌های شهرداری کرمان نیز باید طرح‌ها و برنامه‌هایی که در شرایط اورژانسی در نظر گرفته‌اند، ارایه کنند.

وی افزود: باید مطابق با شرایط روز، برنامه‌ها را به شکلی پیش ببریم تا خدشه‌ای به عملکرد شهرداری در حوزه‌های مختلف وارد نشود.

این عضو شورا صدور پروانه‌های ساختمانی را یکی از بخش‌های درآمدی شهرداری دانست و گفت: باید فضا و بستر مناسب برای این مهم فراهم شود و به‌گونه‌ای عمل کنیم تا با کاهش درآمدهای شهرداری در این بخش مواجه نشویم.

فتح‌الله‌ مؤیدی، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا نیز در این نشست بر اولویت‌بندی و اجرای پروژه‌های شهری تأکید کرد.

ایجاد «دالان امید» برای تقدیر از کادر بهداشت و درمان

زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا نیز با اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در ایامی که شهروندان با مشکل ویروس کرونا مواجه هستند، گفت: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا شهروندان را با مشکل و اضطراب روبه‌رو کرده بود، کارکنان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری پای کار بودند و برای افزایش نشاط و شادابی شهروندان فعالیت‌های قابل تقدیری انجام دادند.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا به ایجاد «دالان امید» توسط شهرداری کرمان در ورودی بیمارستان افضلی‌پور هم اشاره کرد و گفت: ایجاد این دالان، درجهت تقدیر از کادر بهداشت و درمان و جهادگران عرصۀ سلامت است.

لری به تدوین طرح تجلیل از نخبگان در رشته‌های مختلف هم اشاره کرد و گفت: این طرح که در اداور گذشتۀ شورا تدوین شده، نیاز به بازنگری دارد تا مورد استفاده قرار گیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا تصویب آیین‌نامۀ خانه‌های فرهنگ مشارکتی را نیز از مصوبات این کمیسیون برشمرد.

وی به نام‌گذاری برخی معابر شهر کرمان هم اشاره کرد و گفت: در نشست تخصصی نام‌گذاری معابر که به میزبانی شهرداری برگزار می‌شود، شش معبر به نام شهدا نام‌گذاری شد.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا افزود: همچنین دو معبر در محدودۀ بلوار شهدای ذغال‌سنگ، به نام‌های «سرو» و «کاج» نام‌گذاری شده است.

لری ادامه داد: معبر واقع در بلوار امام رضا علیه‌السلام به این دلیل که روبه‌روی بلوار شیراز قرار دارد، به نام بلوار «اصفهان» نام‌گذاری شد.

در ادامه، نام‌گذاری تمام معابر ذکر شده به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر کرمان رسید.

تصویب بستۀ تشویقی بخشودگی عوارض اصناف

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز به بررسی 14 مصوبه در نشست این کمیسیون اشاره کرد که تصویب بستۀ تشویقی مبنی بر بخشودگی عوارض اصنافی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بوده‌اند، از آن جمله بود.

در ادامه، بستۀ تشویقی پیشنهادی شهرداری کرمان در خصوص بخشودگی عوارض اصناف، به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: همچنین در خصوص راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ مشارکتی شهرداری، پیشنهاد شده که در صورت وجود خانه‌های تملک‌شده توسط شهرداری، این خانه‌ها برای راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ مشارکتی در اختیار متقاضیان قرار گیرد؛ همچنین در صورتی که نیاز به اجاره خانه‌ای هم بود، مجوز داده شود، که این موضوع هم در نشست عمومی شورا به تصویب رسید.

سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا نیز با  بیان این‌که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در حوزۀ فرهنگی اقدامات قابل تقدیری داشته است، گفت: این سازمان در حوزۀ گردشگری هم اقدامات خوبی در دستور کار دارد.

وی به ارایۀ طرح «راهنمایان سلامت» اشاره کرد و گفت: براساس این پیشنهاد، راهنمایان گردشگری که اکنون به‌دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار هستند، با فرا گرفتن آموزش‌های لازم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، به‌عنوان «راهنمایان سلامت» فعالیت خواهند کرد.

همچنین در پایان این نشست مقرر شد آقایان رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا، علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورا و محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک شورا، مصوبات و پیشنهادهای این هفتۀ کمیسیون‌های مربوط را هفتۀ آینده در صحن علنی شورا ارایه کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات