هیچ درختی در پردیسان قائم (عج) قطع نشده است

شهردار کرمان تأکید کرد:

هیچ درختی در پردیسان قائم (عج) قطع نشده است/ در صورت نیاز، درختان را جابه‌جا می‌کنیم

شهردار کرمان با اشاره به شایعات ارایه شده در فضای مجازی گفت: هیچ درختی در پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه قطع نشده است.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور رییس و سایر اعضای شورا برگزار شد، با تأکید بر پرهیز برخی افراد از شایعه‌سازی در فضای مجازی گفت: سازمان آرامستان‌های شهرداری، به هیچ‌وجه حق ندارد درختی را قطع کند؛ ضمن این‌که اگر جایی نیاز به حذف درخت باشد، نسبت به جابه‌جایی درختان اقدام می‌کنیم.

وی در خصوص آرامستان جدید شهر کرمان هم گفت: با بررسی‌های انجام گرفته و براساس نظر محیط زیست، مکانی که برای آرامستان جدید در نظر گرفته شده، بهترین نقطه است، اما کُندی ساخت آرامستان جدید، به‌دلیل مشکل تعارضی است که باید با همراهی مدیریت استان مرتفع شود.

شهردار کرمان افزود: اگر مشکل معارض زمین توسط مدیریت استان حل شود، کار اجرای آرمستان جدید سرعت بیشتری خواهد گرفت.

شهردار کرمان همچنین با تأکید بر ضرورت توسعۀ مراکز فرهنگی شهرداری در نقاط مختلف شهر گفت: برای توسعۀ فضاهای فرهنگی در نقاط مختلف شهر، توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آیین‌نامه‌ای تدوین شده که با توجه به تصویب این آیین‌نامه توسط شورای اسلامی شهر کرمان، امکان راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ مشارکتی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

عالم‌زاده افزود: براساس این آیین‌نامه، افراد می‌توانند با مشارکت شهرداری کرمان، نسبت به راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ مشارکتی در شهر کرمان اقدام کنند.

اجرای جُنگ شبانۀ «کرمونی‌شو دو» هر شب ساعت 22:30

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در این نشست با ارایۀ گزارشی از اقدامات حوزۀ فرهنگی این سازمان در ایام نوروز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تجمع‌ها در اواخر اسفندماه سال گذشته، برگزاری جشنوارۀ «نوبهار دو» نیز تعطیل شد؛ بنابراین، برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از طریق فضای مجازی برنامه‌ریزی کردیم.

محمد جهانشاهی گفت: بنابراین، جشنوارۀ «نوبهار دو» با عنوان «کرمونی‌شو» در پیج اینستاگرام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برنامه‌ریزی شد که 1500 اثر در 10 بخش به این جشنواره ارسال شد و تاکنون، حدود 500 هزار نفر از آثار مختلف این جشنواره در فضای مجازی بازدید کردند.

وی افزود: کارناوال شادی با عنوان «موش شادمانه» همراه با عمونوروز، حاجی‌فیروز و اجرای موسقی محلی نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان در ایام نوروز بود که این سفیر شادی از دوم تا چهاردهم فروردین‌ماه، در 73 شهرک مسکونی شهر کرمان حدود 100 اجرا داشته است که در سطح کشور و خارج از کشور، بازتاب بسیار مطلوبی داشت.

وی افزود: همچنین جُنگ مجازی «کرمونی‌شو» در اسفندماه برگزار شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

جهانشاهی ادامه داد: از شب گذشته نیز به مدت پنج شب جُنگ مجازی «کرمونی‌شو دو» از ساعت 22:30 در حال اجرست؛ ضمن این‌که برای ایام ماه مبارک رمضان هم برنامه‌ای از این‌دست در دستور کار قرار دارد.

جهانشاهی نورافشانی 12 نقطه از شهر کرمان به مناسبت ولادت باسعادت امام زمان عجل‌الله‌فرجه و راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک استاندارد با مشارکت شورای اجتماعی محلۀ قمر بنی‌هاشم، در فرهنگ‌سرای ماه بنی‌هاشم را از دیگر اقدامات این سازمان بیان کرد.

جهانشاهی از تولید روزانه 1000 ماسک در این کارگاه خبر داد و گفت: بخشی از ماسک‌های تولیدشده با توجه به نیاز شرکت‌های زیرمجموعۀ شهرداری کرمان برای استفادۀ کارگران حوزه‌های مختلف ازجمله تنظیف، به این شرکت‌ها تحویل داده می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات